Szukaj:Słowo(a): konto KOMANDOR OGame
Doggystyle, ty rozumiesz co ja napisałem czy ty nie rozumiesz co ja napisałem?
Mówię o "koncie premium" tylko i wyłącznie pozbawionym reklam za tylko i wyłącznie małą kasę, czyt. zeto z vatem. Pomysły aby ten kto zapłaci miał więcej HP i mnożnik EXpa są debilne i szyciej taką grę dobije niż ją rozkręci.
Kiedyś OGame był zył zupełnie za darmo, później wprowadzili Komandora, który dodawał nieco ułatwień (ale nie ingerujących w równowagę w grze), a teraz dodali konta komandor usprawniające grę (zwiększające wydobycie, wzmacniające obronę itp) i wiele osób zrezygnowało z gry a komandory cieszą się małym powodzeniem.
jak chcesz duzo stracic(na rachunek telefonu) i jeszcze przy tym zarobic(normalna kase) to sprzedawaj komandory do ogame itp. na allegro, to kosztuje 10 zł za sztuke, tylko ze na to to musisz miec duzo czasu, no i oczywiscie zbedna kase na koncie, albo jak ja umiec robic za free

to sie oplaci
To co powstaje to będzie hicior :] tylko tak jak inne programy nie ingerująw grę tak ten programik będzie robił jako taka "niby" przeglądarka która jest przystosowana tylko do tej gry :] powiedzmy wszystkie programy symulacyjne + komandor i jeszcze coś dorzucę, ale wtedy ogame chyba nie będzie tak spokojnie na to pozwalać - rozumiem że mogą usuwać konta ale czy coś jeszcze? tak jak wirusy - to też niby normalne programiki a autorowi może się nieźle oberwać może wystarczy dodać tylko taki ironiczny tekst "używasz na własną odpowiedzialność i autor nie odpowiada za ew. szkody powstałe w wyniku jego użytkowania :]"
. . . . .

Twoj pomysl dodaje sobie w kategori cos napisac byle napisac.

Chlopie pomysl zywcem wyciety z Ogame.

Gralem na Ogame i na pro Ogame i n a u669 gdzie byl super speed, super wydobycie i takie tam.
Konta tam zmienialy wlascicieli co tydzien.
Wszyscy porejestrowali sie a pozniej kazdy kombinowal jak tu dac noge i przekazac komus konto z textem ze niby nie ma czasu sie w to bawic itd.

Na Awars nie dosc z ejest za malo graczy n a cos takiego to jeszcze Pc3t zalezy na rozwoju gry a nie tak jak szwaba z Ogame tylko na zbijaniu kasy otwierajac nowe uni byleby wykupic komandora.
Efekt jest taki ze Ogame pustoszeje.

Zero pomyslo, zero zmian, ciagle zmieniajace sie przepisy.

Chcesz tego samego tu ??
Bo ja nie.

. . . . .
Kiedyś kumpel mając w simplusie 10zł wysyłał po 3 smsy na taką gre ogame, aby móc mieć dostęp do komandora (lepsza wersja) 1sms kosztował 10zł zrobił ze na tym 10zł wysłał po 3smsy i miał to konto przez 3 miesiące! Ale wracając do kont simplusa, miałem wczoraj który mówi mi, że jego telefon stary leżał ponad rok nie używany z kartą simplusa wcale nie zasilaną! I co się stało po roku..dostał sms że proszą o zasilenie konta bo rozmowy wychodzące są zablokowane...ehhehe minął rok a nikt tego numeru nie wyłączył..są pewnie różne przypadki! platforma cała sie sypie, dlatego powstają takie bonus i zonki!
Proponuje grę PrOgamela. Jest identyczna jak Ogame a oto zalety

- speed x55 ^^
- stabilny silnik gry
- dodano statek "Bombowiec strategiczny"
- dodano statek "Egzekutor"
- dodano statek "Eliminator"
- dodano statek "Dewastator"
- dodano statek "Wielki Transporter"
- dodano budynek "Konstrukcja"
- nowe floty
- konto komandor (za surowce)
- zestaw moonowy prawie działa ^^

Link do tej gry to http://gynio.firehost.pl/ugamela/login.php

Polecam i życzę powodzenia
1. naucz sie edytowac post !! a nie "nabijasz posty"
2. nie chodzilo mi o golda tylko o koszt smsow mnie to akurat nie dotyczy ale jak jest koles co np nie ma komorki albo nie ma kasy na to zeby sms wyslac to co wtedy gra ma byc rowna dla wszyskich no nie!?

lece pozdro



Popatrz na inne gry - dam jeden przyklad: Ogame (nie przepadam ale wiem ze jest cos takiego), tam jest Konto Komandor czy cos w tym stylu, gra pelno osob nie tylko polskiej narodowosci i jakos sie nie kloca o to ze jeden ma tego komandora a inny nie. Przeciez to konto premium nie daje az tak wielu kozysci ulatwiajachych gre poza goldem.

Nie, konto premium to bardzo głupi pomysł. Nie przepadam za nim w wszystkich innych grach... Chociaż przydałyby sie nowe godziny na pojedynki;)



Serdecznie dziekuje za tego typu wypowiedzi... JEsli macie tak pisac to nie piszcie w ogole! JEsli piszecie to cos konstruktywnego, jakies za i przeciw a nie 'to glupi pomysl bo mi sie nei podoba'
Bodziek to jest gra na stronie internetowej i wszystko co do niej trzeba to zwykła przeglądarka internetowa! Gra jest darmowa i jeśli chcesz możesz dokupić Komandora (kilka dodatkowych opcji)! Co do towarzysza- znajdziesz sobie sojusz i masz całą mase towarzyszy

Napiszę tylko coś pod czym Dusky sie na 100% podpisze
Ogame jest grą która uzależnia jak diabli, rejestrując się bądź tego świadom Moga cię w niej napaść nawet jak cię niema na koncie (gra czasu rzeczywistego- flota lata do innych nawet po kilka godzin).

Napiszę tylko coś pod czym Dusky sie na 100% podpisze
Ogame jest grą która uzależnia jak diabli, rejestrując się bądź tego świadom Moga cię w niej napaść nawet jak cię niema na koncie (gra czasu rzeczywistego- flota lata do innych nawet po kilka godzin).



Hehe no zgodze się w 200% .
No w nocy dzisiaj siedziałem do 4:30 , i w farming się bawiłem, bo ludzie już spali
Ale o 17 padłem , przespałem się 2,5h nie robiąc FS-a i siadam 19:30 , 15 wiadomości i Raport Wojenny . Moona nie ma
Komandor dobra sprawa, jak się nie ma czasu :)
I jak się zaczyna grać, z komandorem pierwszy miesiąc to szansa na bardzo wysokie miejsce.

OGAME TO TAKI DRUGI ŚWIAT W KTÓRYM ŻYJESZ. ZASTANÓW SIĘ NIM KILKANIESZ NA REJESTRACJE

btw. nocny marek jakie uni ???
Heh przed chwilą znalazłem dość ciekawą kopie Ogame... Oczywiście jest to tylko kopia, ale jeżeli ktoś chce pograć to daje linka: http://www.ogamek.xt.pl/

Jest to strona... Powiedziałbym, że wręcz kopia gry Ogame tylko tyle, że jest łatwiej np. Wszystko 2x szybciej, konto komandor od razu dostępne i parę innych bajerów, z tego co pamiętam jest też podobne uniwersum, na którym też wszystko idzie 2x szybciej...

P.S. Można by powiedzieć, że jest to prywatny serwer do Ogame :D
www.ogame.pl


Szukasz wyzwania?
Bycie Top 1 stało się nudne?

Czas się sprawdzić:
prOGame, pierwsze miedzynarodowe Universum OGame! W czwartek (2006-11-02) możesz zarejestrować się na tym angielskojęzycznym Unviersum. Trzy miesiące ze zwiększoną czterokrotnie prędkością i szansą pokazania, że jest się nalepszym graczem OGame wszechczasów! Walcz przeciwko nasilniejszym i najwytrwalszym graczom z ponad 300 Universów OGame na świecie! Zarejestruj się, zamów konto Komandor i dołącz do walki! 7500 aktywnych graczy z wszystkich krajów czeka na Ciebie!

o_O masakra

EDIT:

Słyszał ktoś o tym? Koleszka mi podesłał i się podnieca:

http://www.battleknight.onet.pl/

albo to:
http://www.ccrpg.pl/

albo jeszcze to:
http://www.metin2.pl/?kid=1-02011-00111-0707-10108101
POZDRAWIAM
Ludzie nie wieze wlasnym oczom. Wlarze na OGame a tu mi takie cos pisze (albo cosw tym stylu ) Darmowe Konto Komandor do wypróbowania przez 3 dni. Tylko do 25.05.06. I oczywiscie na to nacislem i Konto Komandor sie ma
Uwagi:
Upewnij sie, że Twoje konto nie jest teraz rozbudowywane!
Komandor OGame jest aktywowany, gdy po zakończeniu procesu płatności zalogujesz się ponownie



Myśle, że to dlatego o tym napisali, żeby nie było nie porozumień [/quote
Witam
oddam konto w grze OGAME za kase w tibi na świecie ASTERA
dane konta : 180k pkt , unia 26 , 2 moony
Chcę za to konto 20k... dlaczego tak tanio bo nie chce grać już w ogame(brak czasu) a chcę aby mi się za komandora zwróciło
nie pisać tutaj tylko na moje gg: 5211648
pozdro
no noob
Dawno mine tu nie bylo no ale co tam .. nie wiem czy temat byl juz ten jak tak to sryy bo nie mam chwilowo czasu dokladnie czytac forum ..

wiec do rzeczy jezeli chodzi o sms premium to mozna kozystac z tego urzywajac karty z dodatnik stanem konta moze byc to 10gr i rozmowami wychodzacymi aktywnymi w sieci sami swoi .. cena w sklepie kolo 10zl na allego po 2 zl karta .. mozna wysylac sms premium do czasu zablokowania jej srednio od 3 min do hmm 15?
jak kolwiek sprawdzalem i dzialalo mozna wyslalem jakies 20 sms ..
jezeli chodzi o uzupelnienie w ten sposob wapsterow (wapster.pl) to blokuja konto po 2/3 dniach wiec trzeba od razu wykorzystac wapsterki
wykupienie komandorow itd w kierkach typu ogame .. nie ma problemu nic nie blokuja

pozdrawiam xkaban
Witam, wiem że temat jest raczej o bugach które działają na korzyść gracza ale musze sie poradzić:

Cholera mam okropnego buga na koncie zaczął się on odkąd skończył mi się 2 tygodniowy komandor. Polega on na tym ze jak przychodzi do mnie jakas wiadomosc powiedzmy ze przychodza 2, loguje sie na konto i klikam na "wiadomosci" ale niestety w skrzynce mam pusto . Co robic? Miał ktoś z Was już takiego? A najgorsze jest to ze jak ktos mnie zaatakuje to nawet o tym nie wiem...

PS. Jeżeli ktoś coś do mnie pisał na ogame to przepraszam ze nie odpisalem ale po porstu nie widzialem wiadomosci.
W sumie to wszystk ozakrwawa o komercję. Ale cóż pocżać w takim żyjemy świecie. Co ciekawe wiele gier korzysta ze sposobu jaki jest w arenie albionu. Ogame był o tyle lepszy ze jak bylo tylko konto komandor to za pieniadze dostawałes przydatne narzedzia które ułatwiały grę ale nie dawały gracvzowi jakies wiekszej przewagi nad inymi co ma miejsce w innych grach korzystajacych z tej formy co arena albionu.
okienko nie jest ustalone - część techniczną obrabia Zwisio a potem damy to designerowi żeby zrobił to sexi

Kombinuje ciągle co by tam wstawić żeby temat na siebie zarabiał, a nie chce więcej niż jeden baner i jeden link - bo sam tego nie lubie jak mi miga i skacze coś po ekranie...
Może napisze jakiś dodatkowe ustrojstwo na wzór konta komandor z oGame.
5 zeta za miesiąć z tendencją spadkową jeśli z kasą będzie nadwyżka... jakby paru ludków to miało to spadło by do 1 zeta miesiecznie... hehe - więcej by przekaz zeżarł niż sama kwota przesłana ;D

Nie wiem - zapodaje temat - zobaczymy jaki będzie oddźwięk.

Ale jeśli spec. konto dawałoby dużo więcej możliwości - może by wypaliło...
Sęk w tym że im więcej chcemy - tym to bardziej pamięciożerne i wydajnościowo ciężkie
Jak jest to x-wars, mamy 50 statków określoneto typu i 20 drugiego - podczas walki jest to 50*atakTyp1 suma 20*atakTyp2 , 50*obronaTyp1 suma 20*obronaTyp2 - i mamy z bani.
Tutaj każda broń będzie naparzać osobno - nawet twórcy algorytmu nie dadzą rady przewidzieć jaki będzie wynik bo działko będzie mogło machnąć critical shot (100% + ileś zależy od typu), albo spudłować
OGame to fenomen, rewelacyjna gra strategiczna, bardzo grywalna, popularna w wielu krajach Europy. Ja grałem kiedyś prze 1,5 roku na trzech Universach, ale w końcu odpuściłem, bo za dużo czasu siedziałem przed komputerem. Szacunek dla wszystkich graczy. Ale ja nie miałem konta Komandor (nie wiem czy jeszcze jest coś takiego), wiĂŞc później to siĂŞ długo czekało na wybudowanie kolejnego budynku, floty itp.
Dziś już nie gram, ale zapewniam że ta gra jest fantastyczna
Napiszę tylko coś pod czym Dusky sie na 100% podpisze
Ogame jest grą która uzależnia jak diabli, rejestrując się bądź tego świadom Moga cię w niej napaść nawet jak cię niema na koncie (gra czasu rzeczywistego- flota lata do innych nawet po kilka godzin).



Hehe no zgodze się w 200% .
No w nocy dzisiaj siedziałem do 4:30 , i w farming się bawiłem, bo ludzie już spali
Ale o 17 padłem , przespałem się 2,5h nie robiąc FS-a i siadam 19:30 , 15 wiadomości i Raport Wojenny . Moona nie ma
Komandor dobra sprawa, jak się nie ma czasu :)
I jak się zaczyna grać, z komandorem pierwszy miesiąc to szansa na bardzo wysokie miejsce.

OGAME TO TAKI DRUGI ŚWIAT W KTÓRYM ŻYJESZ. ZASTANÓW SIĘ NIM KILKANIESZ NA REJESTRACJE

btw. nocny marek jakie uni ???
Problem już rozwiązany via GG.

Info dla innych korzystających - winny jest system Ogame - w podglądzie galaktyki są inne nazwy w zależności czy korzysta się z Komandora, czy ze zwykłego konta.

Poprawki można nanosić samemu wg potrzeby.
W pliku Polska.lng (plik txt) należy znaleźć ciąg SSSolarSystem=, i zamieniać go wg potrzeb na:
- dla konta Komandor - SSSolarSystem='Układ słoneczny'
- dla konta zwykłego - SSSolarSystem='System sloneczny'
De facto takie konto to inna gra. Na czym polega Ogame:
Na wykorzystywaniu błędów przeciwnika!

Tu pojedziesz farme, bo koleś nie dba o planete, tam załatwisz flote, bo koleś zapomniał zrobić FS, tu pojedziesz komuś surowce rano, bo przez noc się uzbierało itd.

Gra z Komandorem to wypaczanie Ogame, bo niedopuszcza (albo zmieniejsza prawdopodobieństwo) błędów. Jeszcze tylko zrobią np. patrol dla floty (kursuje między dwoma planetami bez przerwy) i już. Możemy kasować konta i wracać do normalnego życia. Bo kto przy zdrowych zmysłach zostawi flote albo surowce na planecie? Będziesz najeżdżać by zniszczyć 1 sonde i zgarnąć 3 metalu, 2 krycha i 2 deuteru?

Ogame, jak powtarzam, polega tylko i wyłącznie na wykorzystywaniu cudzych błędów, jeśli dajesz narzędzie które to uniemożliwia, wypaczasz sens gry.
Ja Wiem Na Ten Temat od wczoraj tyle ze to jest speed uni jak 669 do tego jest 4x szybsze
ale gdy sie regniesz i nie wykupisz komandora mozesz sie spodziewac kasacji konta
jak dla mnie :
GŁUPOTA I WYŁUDZENIE WIECEJ KASY ale to juz wybor ludu a nie moj ja tam jestem na nie z takim ogame

[ Added: Sun Nov 05, 2006 12:03 pm ]
Grałem kiedyś w polskie ogame...jakieś 3 lata temu i właściwie nie żałuje. Gra jest czasochłonna i beznadziejna, ale za to znajomości zostały ;).
Od polskiego wolałem ogame.org ;) tam byłem cały czas w top 30 z samej ekonomii i farmienia, bez złomowania.

Teraz granie w ogame mija się z celem, jakieś konta komandor itp. wszystko po to żeby ci co płacą mieli łatwiej...nie polecam.
No tak... przesadzili z tym kontem premium... na ogame komandor daje takie mozliwości, że nie przyspiesza nam rozwoju.. może jakos pośrednio, ale tu to po prostu jest na zasadzie "dawać kase bo będziecie farmami" Ale gra jest fajna.. nie trzeba na nia dużo czasu, wiec nawet osoby zajete moga w to grac.. poswieca sie na to kilkanascie minutek dziennie, wchodząc do gry co 2 godzinki, żeby rozdac staty i atakowac dalej .. i znowu 2h przerwy
Ogamella : ] Ugamella ,O taki silnik ci chodzi ? Wierna kopia ogame, z kontem komandora za fre .Najlepiej jest przerobić gotowy silnik niż od podstaw
download w http://www.gener.pl
Silnik legalny ,otwarty projekt tak jak phpBB3 ; 0
Komandorze Vikki, czy moze teraz juz raczej Julio z planety Ziemia!

To milo ze ktos taki zwrocil uwage na moja skromna osobe, pomimo tego ze nigdy nie mielismy okazji pogadac...
Nie jestem bardziej tajemniczy niz np. chinska kuchnia - co w srodku to na talezu.....chociaz hm fakt ...nazw przypraw chyba nawet kucharz nie potrafilby wymowic
Ja tez przez caly ten czas z wypiekami na twarzy kibicowalem Twojej zawrotnej karierze w strukturach sojuszu.
W tym momencie, nie przypominam sobie sytuacji...kiedy i dlaczego wyslalem tego posta....ale jesli mialem jakis chocby mizerny wklad w zatrzymanie Ciebie w sojuszu - to nalezy mi sie dozgonna wdziecznasc pozostalych forumowiczow!

Jezeli ogame az tak zdominowalo wasze zycie - to obojgu nalezy sie pozadne...y odwyk!!! Nie dajcie sie dobrowolnie okradac z tego co jest najcenniejsze ...
Jesli w ciagu najblizszego miesiaca zobacze brak literki "U" przy planecie Twojej lub Dav'a to sfarmie bez litosci;)
Ale pliz !nie kasujcie kont, nie opuszczajcie nas biednych sierotek zagubionych w pustym bezkresie cyberprzestrzeni....bo w tej grze tak naprawde nie chodzi o to na ile % zrobilo sie rw poprzdniej nocy,... o wartosci tej gry stanowia ludzie, ktorych dzieki niej mozna poznac.

Wpadajcie czasem i pamietajcie ze to tylko gra i naprawde nie trzeba zarywac nocy, czy rezygnowac ze wspolnego wyjscia, zeby moc czerpac z niej sporo frajdy - grac mozna tez na luzie -czego zreszta jestem chodzacym zywym dowodem;)

Szczerze zycze zeby wam sie udalo w realu

Pozdrawiam Olaf ups Test

(ps. rzesze zaintersowanych przekazywaniem dowodow wdziecznosci na moje konto, prosze o uprzedni kontakt na priv lub gg w celu ustalenia najkorzystniejzych warunkow zamiany gotowki na napoje rozweselajace i opracowania ekologicznych metod wspolnego ich komisyjnego niszczenia - wszak alkohol Twoj wrog! Tak apropos Mich co masz na mysli piszac "Jeszcze w tym roku"....
ja nie korzystam konto komandor jest dla osob ktore malo siedza przy kompie i wchodza na ogame 2-3 razy na dzien a nei tak jak ja prawie caly czas online jestem i buduje byndynek za bydynkiem bez specjalnych pomocy
@qiuntus: Nie popieram jedynie sprzedawania zasobów oraz ingerowania bezpośrednio w samą grę. Według mnie idealnym kontem premiowym jest Komandor Ogame... Nie daje żadnych bonusów do samej gry, lecz ją ułatwia. A to już jest różnica...
Piszę to jako forumowicz!
Przepraszam za offa. Temat zniknie po ustaleniu pewnych faktów.
W przygotowaniu jest nowa (2) intryga na forum.
Dla tych co nie wiedzą to jest to próba połączenia RPG, ogame, forum i PBM. Przygoda toczy się pomiędzy tymi trzema elementami. Osobą zaangażowanym w intrygę dostarczam informacji o toczących się wydarzeniach. Wszystko co robicie w Ogame ma odbicie na to co się dzieje w intrydze. Wcielacie się w poszczególne postacie z waszego imperium.

Na przykłąd- intrga polega na znalezieniu zaginionego kryształu księżnej. Po zalogowaniu się na konto dostajecie wiadomość w ogame:
"Komandorze! W przestrzeni kosmicznej zlokalizowaliśmy zepsutą sonde szpiegowską. Z zapisów udało nam się odczytać tylko wstępne koordynaty 6:444:# to może być to czego szukamy."
Aby następnie faktycznie znaleźć to czego się szuka należy przeskanować wszystkie planety w układzie. Jedna z nich (uszykowana wcześniej przez prowadzącego intrygę) będzie zawierać w magazynach Metal:0 Kryształ:1 Deuter:0. No to już wiadomo. Krształ został odnaleziony!
Chodzi o to aby FAKTYCZNIE WYSŁAĆ SONDY NA KOORDYNATY 6:444:5. Na tym właśnie po krótce polega Intryga na forum.

Grać może każdy i wielu. Jest tylko jeden warunek. Grać mogą tylko dobrze opracowane imperia. Tak jak są karty postaci gdzie każdy współczynnik jest określony liczbą a umiejętności nazwane chcę aby grały dobrze opisane Imperia:
- historia
- cechy specjalne
- poziom rozwoju cywilizacji
- trochę socjologii i psychologii rasy
- smaczki jak na przykład architektura, kulinaria, specyficzne technologie

Z góry zastrzegam sobie prawo do angażowania w intrygę osoby które akurat „podejdą” pod historię.
Krzysztof

Nie wiem, pierwszy raz słyszę o takim cudactwie, chociaż z drugiej strony kumpel załatwiał na lewo konta komandor na ogame (a tam chyba eske premium się wysyła), ale szczegółów nie znam, nie mogę pomóc ;]
widze że noc na tym forum była bardzo.. ciekawa. Niestety przegapiłem grając kongai. No, ale wypada skorzystac z naglego ozywienia tematu

czy gdyby jutro zdelegalizowano oddychanie to byscie dobrowolnie sie podusili?

dokładnie. Tak samo gdyby nakazano nam mordować staruszki już bysmy latali po ulicach z tasakami.

...oraz do artystow, naukowcow, przedsiebiorcow, biznesmenow, politykow itd. generalnie do wszystkich ktorzy swoje zycie biora w swoje rece a nie podazaja za innymi jak stado baranow.

no tak, miliony wybitnych jednostek ma gdzies prawo tak samo jak ty. Fajnych znasz w takim razie biznesmenow/naukowcow/przedsiebiorcow skoro w działalnosci gospodarczej korzystaja z softu bez licencji. Btw, skoro wszyscy maja gdzies zasady to ciekawe skad jeszcze firmy od gier mają pieniądze na tworzenie nowych gier?

mylisz sie i to bardzo. tworcy gier jak wszyscy inni artysci tak naprawde pragna wlasnie holdow, zachwytow i akceptacji swojego dziela. zaloze sie ze tworcy fallouta sa znacznie bardziej zadowoleni z kultowosci swojego dziela niz z wysokosci czeku ktory dostali za swoja prace. ty zapewne mowiac tworcy masz na mysli managerow i ludkow od sprzedazy.

z pewnoscia. Spytaj sie przecietnego developera co by wolał- zarobic na swojej grze miliony czy zeby miliony graczy na swiecie go podziwialo kosztem tego ze bedzie klepał biede. Sadze jednak ze mało znasz sie na mentalności twórców gier.

Poza tym co do ADOMA to jednak jest pewna roznica miedzy gra stworzona przez jednego człowieka który umieszcza ja do sciagniecia na swojej stronie a gra ktora powstala w wyniku pracy sztabu programistów grafików i ekspertów.

A Ogame i inne wysoce popularne, darmowe przeglądarkówki?

Ogame darmowy? słabo. A konto Komandor a Oficerowie? A banery reklamowe na każdym kroku? Ta gra podobnie jak inne służy wyciskaniu kasy , bynajmniej nie po to by nudzacy sie niemieccy programisci czuli sie fajnie patrzac na liczbe graczy.

(bo czy Blizzard nie wydając SC:Ghosta bo jest wg nich za słaby dbał o coś innego niż swą reputację producenta gier doskonałych? bo chyba nikt nie wierzy żeby Ghost był gorszy od większości gier tego typu na rynku, a z logiem Blizzarda by sie pewnie sprzedawal jak swieze buleczki).

a jednak. Gdyby gre zjechano we wszystkich recenzjach z dopiskiem ze nie warto w to grac to jednak by sie to raczej nie sprzedawało. Tak sie bowiem dziwnie składa że miedzy tym czy gra jest dobra a tym jak sie sprzedaje jest silna zależność.

Jeśli nie będziemy kupować gier, które uważamy za wartościowe, to firmy będą myślały, że zrobily zly produkt i zaczną się wzorować na grach, które się sprzedają...a najlepiej sprzedają się w tej chwili chyba the Sims

dokładnie. Zresztą widać ze to juz sie dzieje.. trend jest juz taki ze poza kolejnymi dodatkami do SIMsow na PC niewiele gier juz powstaje (porownujac to z dawnymi złotymi czasami). Czyżby zrobiło sie mniej twórcow gier? Nie, robi sie po prostu to co na siebie zarabia- MMORPGi i inne gry z abonamentem, przegladarkowki uzależniające ludzi i ułtawiajace gre za kase oraz gry na konsole.

Smutne ze w przypadku takich rzeczy jak pralka czy żelazko, gdzie cały proces- projekt, produkcja, reklama, dystrybucja i koszty z nimi związane ludzie nie olewają i uważają za naturalne ze takie rzecz sie kupuje a nie wynosi ze sklepu podczas gdy w przypadku gier powszechna jest typowo prymitywna mentalnosc "po co kupowac skoro tak łatwo mozna ukraść". I to nawet w czasach gdy dobrą gre można kupić marne 20 zł.
Tak na wszelki wypadek, jakby ktoś usunął:

"Pozycję na forum zdobywa się poprzez łóżko"
Oleńka - ex-GO Uni 19

Ogame to darmowa gra przez przeglądarkę, no może nie do końca darmowa ze względu na komandora i reklamy.
Ogame - dla graczy? Nie! Skąd o tym wiem? Ponad trzy miesiące byłam wolontariuszem jako operator gry. Metody administracji można przyrównać do metod jakie były stosowane w PRL, gdy zamiast przyznać się do błędu lub wyjaśnić sprawę, zamykano ludziom usta.

Administracja gry to trzy osoby (do niedawna była jedna). Co do Pani Administrator są pewne zastrzeżenia, czy jako gracz grała czysto, czy nie znała przekrętów swoich znajomych. Ale to tylko zasłyszane, na to nie mam dowodów. Na co mam dowody? Na to, że na stanowiskach Administracyjnych są nieodpowiedzialni ludzie. Praca polega na wolontariacie, na poświęcaniu prywatnego czasu w zamian nie otrzymując nic - ale dla wolontariuszy liczy się pomoc graczom. Tak myśli każdy zaczynający pracę, ale sytuacja wygląda inaczej. Nie masz 100% pewności? Zbanuj, zobaczymy jak się wytłumaczy. Team (wszyscy tam pracujący zarówno z gry jak i forum) jest jak klika, nic nie może się wydać, na zewnątrz każdy musi myśleć, że wszyscy są zgraną rodziną, że w teamie jest pięknie i kolorowo. Tak jednak nie jest - rządzą układy i układziki, spory są tuszowane, a najlepiej zamknąć komuś usta usuwając go z teamu, tak jak postąpiono ze mną.

Miałam wiele do powiedzenia, zawsze szukałam dowodów, wszystkie sprawy argumentowałam, krytykowałam niesłuszne moim zdaniem decyzje. Najważniejszą rzeczą, wydaje mi się teraz, jest ułożenie się z GA. Gdy swego czasu miałam z nim świetne kontakty, bardzo szybko zdjęto słusznego bana mojemu znajomemu (tylko jednej osobie, drugiej z którą zaszło złamanie zasad, już nie). Kto zdjął? Administrator Gry. Często przekręty członków teamu były wyciszane, nie zawsze, ale często - choćby złamanie zasad gry przez jednego z moderatorów forum. W wyniku interwencji przełożonych uniknął blokady konta, a co za tym idzie nie stracił stanowiska na forum. Bycie niewygodnym operatorem gry to bycie dokładnym i dociekającym swoich praw - ach nie, Operator Gry nie ma żadnych praw, ma jedynie obowiązki. Niepisaną zasadą jest możliwość powrotu do teamu, lecz nie każdy ma taką możliwość. Jeśli jest nie lubiany przez GA, niewygodny dla GA, nie wróci. Nieistotne jest to, że dobrze wykonuje swoją pracę, że jest dokładny, poświęca temu bardzo dużo czasu. Najlepiej jest siedzieć cicho i posłusznie wykonywać swoje obowiązki. Równości nie ma - jedni dostają szansę powrotu, inni nie. GA nie mają szacunku zarówno do SGO, jak i do GO. Kwestię graczy może pominę, choć należy wspomnieć, że bywają powodem śmiechu zarówno na forum (forum dla wtajemniczonych, czyli dla członków teamu), jak i w rozmowach pomiędzy pracownikami ogame. Często byłam świadkiem jak ktoś, kto był obecny (GO, SGO) odmawiał pomocy czekającemu na nią graczowi, mówił "jak coś to mnie nie ma, niech przyjdzie jutro" etc. GO i Moderatorzy traktują graczy jak osoby niższej kategorii, niedorozwiniętych umysłowo, często prowokując graczy swym niekulturalnym zachowaniem. Błędy są tak tuszowane, że zawsze pokrzywdzony jest gracz, rzadko pojawia się magiczne słowo "przepraszam", gdyż prawie żaden operator czy moderator nie przyzna się publicznie, że popełnił błąd. Wielu członków teamu nie miało i nie ma czystych kont w grze, często pomagają znajomym wywinąć się z kłopotów, czasem sami pod presją zdejmują słuszne blokady. Rażącą sprawą jest też nieudolność SGO (nakładanie kar nie znając dokładnie mechanizmów gry, błędne wymierzanie kar - na pewnym universum pewna SGO dała blokadę za obrazę, źle ją wymierzając, wg starego regulaminu, niestety dziwnym trafem, nie mogę odnaleźć jej pomyłki).

Ciekawą kwestią są też słowa Administratora Forum, który stwierdził, że pozycję na forum zdobywa się poprzez łóżko - przespanie się z nim daje bonusy w postaci awansu na forum lub w grze (na forum z moderatora na super moderatora).

To, że gracze nie mają nic do powiedzenia demonstrują administratorzy odbierając niewygodnym użytkownikom możliwość pisania na ogólnym kanale IRC. Czy tak powinna zachowywać się administracja? Czy powinna uciszać graczy? A może powinna wytłumaczyć zebranym wszystko na spokojnie?

Z teamu odchodzą kolejni członkowie, gdyż widzą co się dzieje wewnątrz, w sieci pojawiają się coraz to nowe linki ukazujące jednego z GA w mundurze hitlerowskim. Gracze widzą, że jest źle - ten artykuł ma im uświadomić, że nie mylą się, choć oficjalnie nikt tego nie przyzna. Członkowie teamu też nie znają całej prawdy, ale dla każdego jest jasna jedna kwestia - w teamie jest kolesiostwo, przy pomocy którego można załatwić prawie wszystko. Smutne, ale prawdziwe, gra która powinna być odskocznią od codzienności, zabawą, tak naprawdę wzbudza niesamowitą ilość negatywnych emocji, graczy i wolontariuszy niższego stopnia traktuje się jak zło konieczne - ot to tylko niewielka część całej prawdy o ogame.

Olenka vel Lolipop
FREE pieniądze

TO WSZYSTKO POLEGA NA PRZEGLĄDANIU REKLAM.
(wystarczy 5 minut dziennie a po miesiacu możecie kupic sobie cos w internecie lub wypłacic waszą kase, wychodzi okolo 200zl miesięcznie)

Oczywiscie nie spodziewajcie sie cudów ze w miesiac zarobicie 400zł buxowanie jest dla cierpliwych ale naprawde sie oplaca! co ci skzodzi poklikac 5 minutek dziennie, zareklamowac buza z odpowiednim linkiem i cieszyc sie z DARMOWEJ kasy? nic nie tracisz, tylko zyskujesz.
Zapewne interesuje cie dlaczego pisze wlasnie do ciebie? pisze do ciebie dlatego ze sam sie przekonalem jaka swietna rzecza jest bux za kase zarobiona na buxie kupiem sobie wypasiona mp3, komandora (antymaterie) na ogame i prenium na rapidzie na ROK!

oto krótka instrukcja
1. Wchodzimy na www.paypal.pl, wciskamy "Załóż konto". Wybieramy Konto osobiste i wciskamy Kontynuuj. Następnie wypełniamy i zakładamy konto. (w drugim etapie rejestracji zapyta nas o nr karty kredytowej - omijamy ten moment nie wypełniając pól i wciskamy "Anuluj"). Rejestrację potwierdzamy linkiem, który nam przyjdzie na maila. I już mamy konto, na które będziemy wpłacali sobie pieniądze za oglądanie reklam.

2. Wchodzimy na http://bux.to/?r=fre3q (SKOPIUJ DO WYSZKIWARKI) i tam się rejestrujemy. Strona jest w j. angielskim więc dla ułatwienia podam poniżej co i jak:

Klikamy na Register w prawym górnym rogu i kolejno wypełniamy pola:

* Username (3 - 15 characters - no special characters)- Wybrany login - może być ten z plemion
* Password (at least 6 characters)- Hasło (najmniej 6 znaków)
* Confirm Password- Potwierdzenie hasła
* Email Address- Adres E-mail
* Confirm Email Address- Potwierdzenie E-maila - 2gi raz ten sam
* PayPal E-mail Address For Payments- Wpisujesz tutaj ten E-mail, którego użyłeś przy rejestracji się na PayPal.
* Your Country (only PayPal allowed countries)- Kraj w jakim się znajdujesz.
* Referrer (if any)- Tam możecie wpisać fre3q (dostaniecie wtedy 0.20$ na start a i ja bd mial z tego 0.01$zyzku(zawsze to coś)
* Terms of Service- regulamin (przeczytałem cały i nic nie ma złego w tej rzeczy)
* Security code-przepisujemy kod z obrazka

I wciskamy Register
Logowanie się:
Klikamy Login w prawym górnym rogu.

Username (Twoja nazwa):

Password (Hasło):

Security Code: (Kod zabezpieczający, który widzisz na obrazku)
A tu mały opis jak się zarabia na tej stronce:
Wciskamy Surf Ads

Tam znajdują się linki stron, które należy odwiedzić. Klikamy na pierwszy. Odczekujemy 30 sec, aż pojawi się w lewym górnym rogu napis Done z zielonym ptaszkiem i klikamy na kolejny link.
(I tak każdy aż do końca. Każdą reklamę trzeba uruchamiać osobno i odczekać, w innym przypadku nie zalicza jako odwiedzoną)

*Jeżeli już wszystkie mamy zaznaczone jako obejrzane to czekamy do jutra aż ukażą się nowe linki do przeglądania i powtarzamy czynność.

Jak chcemy zobaczyć ile zarobiliśmy to wchodzimy na statystyki swojego konta wciskając: My Stats

Najważniejsze jest:
Balance Information
Tam podają ile $ aktualnie posiadasz. Jeżeli będzie powyżej 10$ to możesz je przerzucić na paypal wciskając cashout

Sprawdzone i na prawdę działa ;) Daję tę reklamę, aby oczywiście powiększyć moje zarobki, ale też pomóc rozpocząć waszą własną działalność ;)
TO WSZYSTKO POLEGA NA PRZEGLĄDANIU REKLAM.
(wystarczy 5 minut dziennie a po miesiacu możecie kupic sobie cos w internecie lub wypłacic waszą kase, wychodzi okolo 200zl miesięcznie)

Oczywiscie nie spodziewajcie sie cudów ze w miesiac zarobicie 400zł buxowanie jest dla cierpliwych ale naprawde sie oplaca! co ci skzodzi poklikac 5 minutek dziennie, zareklamowac buza z odpowiednim linkiem i cieszyc sie z DARMOWEJ kasy? nic nie tracisz, tylko zyskujesz.
Zapewne interesuje cie dlaczego pisze wlasnie do ciebie? pisze do ciebie dlatego ze sam sie przekonalem jaka swietna rzecza jest bux za kase zarobiona na buxie kupiem sobie wypasiona mp3, komandora (antymaterie) na ogame i prenium na rapidzie na ROK!

oto krótka instrukcja
1. Wchodzimy na www.paypal.pl, wciskamy "Załóż konto". Wybieramy Konto osobiste i wciskamy Kontynuuj. Następnie wypełniamy i zakładamy konto. (w drugim etapie rejestracji zapyta nas o nr karty kredytowej - omijamy ten moment nie wypełniając pól i wciskamy "Anuluj"). Rejestrację potwierdzamy linkiem, który nam przyjdzie na maila. I już mamy konto, na które będziemy wpłacali sobie pieniądze za oglądanie reklam.

2. Wchodzimy na http://bux.to/?r=fre3q (SKOPIUJ DO WYSZKIWARKI) i tam się rejestrujemy. Strona jest w j. angielskim więc dla ułatwienia podam poniżej co i jak:

Klikamy na Register w prawym górnym rogu i kolejno wypełniamy pola:

* Username (3 - 15 characters - no special characters)- Wybrany login - może być ten z plemion
* Password (at least 6 characters)- Hasło (najmniej 6 znaków)
* Confirm Password- Potwierdzenie hasła
* Email Address- Adres E-mail
* Confirm Email Address- Potwierdzenie E-maila - 2gi raz ten sam
* PayPal E-mail Address For Payments- Wpisujesz tutaj ten E-mail, którego użyłeś przy rejestracji się na PayPal.
* Your Country (only PayPal allowed countries)- Kraj w jakim się znajdujesz.
* Referrer (if any)- Tam możecie wpisać fre3q (dostaniecie wtedy 0.20$ na start a i ja bd mial z tego 0.01$zyzku(zawsze to coś)
* Terms of Service- regulamin (przeczytałem cały i nic nie ma złego w tej rzeczy)
* Security code-przepisujemy kod z obrazka

I wciskamy Register
Logowanie się:
Klikamy Login w prawym górnym rogu.

Username (Twoja nazwa):

Password (Hasło):

Security Code: (Kod zabezpieczający, który widzisz na obrazku)
A tu mały opis jak się zarabia na tej stronce:
Wciskamy Surf Ads

Tam znajdują się linki stron, które należy odwiedzić. Klikamy na pierwszy. Odczekujemy 30 sec, aż pojawi się w lewym górnym rogu napis Done z zielonym ptaszkiem i klikamy na kolejny link.
(I tak każdy aż do końca. Każdą reklamę trzeba uruchamiać osobno i odczekać, w innym przypadku nie zalicza jako odwiedzoną)

*Jeżeli już wszystkie mamy zaznaczone jako obejrzane to czekamy do jutra aż ukażą się nowe linki do przeglądania i powtarzamy czynność.

Jak chcemy zobaczyć ile zarobiliśmy to wchodzimy na statystyki swojego konta wciskając: My Stats

Najważniejsze jest:
Balance Information
Tam podają ile $ aktualnie posiadasz. Jeżeli będzie powyżej 10$ to możesz je przerzucić na paypal wciskając cashout

Sprawdzone i na prawdę działa ;) Daję tę reklamę, aby oczywiście powiększyć moje zarobki, ale też pomóc rozpocząć waszą własną działalność ;)
Drodzy użytkownicy forum,

Dzisiaj, 7 października, Pierwszy Międzynarodowy Konkurs Tworzenia Avatarów uważamy za otwarty!
Konkurs obejmuje 9 forów różnych OGame, i jest przeznaczony dla grafików, którzy stworzą avatary dla innych użytkowników forum.
Kraje biorące udział w konkursie to:
* .de (Niemcy)
* .org (Międzynar.)
* .pl (Polska)
* .Jp (Japonia)
* .nl (Norwegia)
* .pt (Portugalia)
* .fr (Francja)
* .es (Hiszpania)
* .br (Brazylia)

Zasady uczestnictwa w konkursie:

* W konkursie mogą brać udział tylko użytownicy, członkowie Teamu - nie.
* Do konkursu można zgłosić maksymalnie 3 avatary własnej produkcji.
* Avatary muszą spełniać następujące kryteria:
- maksymalne wymiary: 100 x 100 px
- maksymalny rozmiar: 10 KB
- brak animacji
- tematyka dowolna, ale brak niedozwolonych treści
- napisy są dozwolone, ale należy unikać napisów związanych z językiem polskim czy polskim OGame;
* Swoje propozycje można zgłaszać w tym temacie: Avatary do konkursu międzynarodowego

Przebieg konkursu:

* Pierwsza faza konkursu to zgłaszanie własnych prac. Potrwa ona 3 tygodnie - od 7 października do 28 października.
* Druga faza to wybór najlepszych prac z naszego forum przez użytkowników polskiego forum Ogame.PL. Zostanie zorganizowana ankieta, w której będzie można wytypowac maksymalnie 3 avatary. Ankieta będzie trwała tydzień - od 29 października do 4 listopada.
* Trzecia faza: najlepsze 5 avatarów przejdzie do rozgrywek międzynarodowych. Spośród 45 avatarów zgromadzonych ze wszystkich 9 Ogame biorących udział w konkursie zostanie wybrany jeden międzynarodowy zwycięzca. Wybór avatarów w tej fazie będzie należał tylko do adminów wszystkich krajów.

Nagrody:

* Umieszczenie avatara w pakiecie standardowych avatarów forum będzie nagrodną dla twórców pięciu najlepszych avatarów wytypowanych w drugiej fazie konkursu.
* Darmowe konto Komandor na 1 rok będzie nagrodą dla twórcy najlepszego avatara wytypowanego w drugiej fazie konkursu (przez użytkowników forum).
* Darmowe konto Komandor na 1 rok oraz specjalna paczka z GameForge (koszulka, gadżety) będzie nagrodą dla twórcy najlepszego avatara wytypowanego w trzeciej fazie konkursu, czyli międzynarodowego zwycięzcy.

Liczymy na wiele zgłoszeń i dużo zabawy
Wasz Team Forum

Link do oryginalnego artykułu: http://board.ogame.pl/thread.php?threadid=441555

Jeśli ktoś grał lub gra w ogame to może pomyśleć(Mam tu na myśli jedrusia, Żelka, RB, itp,. Bo robią świetne grafy i mogli by coś zrobić xD, tylko nie wiem czy gracie w to) i zrobić pracę, nagrody nie tylko dotyczą ogame, ale i też można wygrać różne gadżety, koszulki!

Producent: Gameforge GmbH
Wydawca: Gameforge GmbH
Dystrybutor PL: Gameforge GmbH kategoria: MMO Strategia/SIM
Data premiery: 01.08.2004
Data wydania PL: 20.01.2005
Tryb gry: multiplayer
Rozsądne wymagania sprzętowe: Internet - przeglądarka internetowa, konto e-mail dla rejestracji



W przypadku OGame, mimo wymownego tytułu, trudno powiedzie, byśmy mieli doczynienia z standardową grą. Niema instalacji, plików na dysku, żadnego skrótu...
Gramy poprzez przeglądarkę internetową, logując się na stronie www.ogame.pl (lub na jednym z zagranicznych odpowiedników, ale jest zasada Polacy - na polskim, więc dla nas tylko ogame.pl).
Pierwsze co musimy zrobi, to wyrazi chęć gry i wypełni formularz zgłoszeniowy. Po chwili mailem otrzymujemy login i hasło, i już wchodzimy do gry.
Dobrą wiadomością jest fakt, że gra jest darmowa, no prawie, ale o tym później.
Przed nami widzimy obraz naszej planetki, i co się aktualnie dzieje. A w tym momencie jeszcze nic się nie dzieje. Wchodzimy w zakładkę budynków, i budujemy elektrownię zasilającą wybudowane chwile później kopalnie metalu i kryształu - podstawowych surowców w grze, nieco później jeszcze musimy zadbać o deuter, trzeci surowiec, nieco mniej potrzebny na początku. Gdy odrobinę się wzbogacimy, budujemy fabrykę robotów, która przyspiesza tworzenie kolejnych 17 budynków. Po paru godzinach przyjdzie czas na wybudowanie laboratorium badawczego, gdzie odkrywamy m.in. technologie szpiegowską, komputerową czy laserową. Tutaj też ulepszamy silniki naszych statków, i wiele innych. W sumie 15 wynalazków. Później przyjdzie czas na stworzenie stoczni, gdzie możemy stworzy jeden z 13 statków kosmicznych, z czego tylko 7 są statkami bojowymi, reszta ma zupełnie inne znaczenie. Do tego można by doliczyć jeszcze rakietę międzyplanetarną. Są jeszcze systemu obronne, a tych jest 6 dział, 2 powłoki ochronne, i antyrakiety międzyplanetarne. Jednak na początku mamy dostęp tylko do jednego rodzaju okrętu i jednego działka, a kolejne pojawią się dopiero po zdobyciu odpowiednich technologii. Gdy uzbieramy sobie kilka statków-transporterów możemy wyruszy i zabierać surowce innym, co bardzo przyspiesza bogacenie się.
Jednak przeciwnik może dysponować obroną, i wtedy możemy się pożegna z naszymi transporterami. O ile niemiały odpowiedniej obstawy. Jeśli spotkają się dwie floty wojenne, dochodzi do bitwy, a my otrzymujemy raport, tyle a tyle statków uległo zniszczeniu, tyle a tyle agresor zdobył surowców, tyle a tyle odłamków statków krąży na orbicie. Niema żadnego widoku pola bitwy z naszymi jednostkami po jednej stroni, i przeciwnika po drugiej. Tylko informacja o wyniku. Trochę mało, ale dzięki temu, gra właściwie niema wymagań. I tak się rozwijamy coraz bardziej, aż zechcemy dołączy do sojuszu. Wtedy dopadają nas kolejne obowiązki, gdyż sojusze mogą zawiera między sobą pakty handlowe, o nieagresji czy wypowiadać wojny. Wtedy musimy co jakiś czas wysyłać surowce dla sojuszników, lub nasze wojsko na atak. Takie dodatkowe urozmaicenie.
Jednak wcale nie jest tak łatwo jakby wynikało z powyższego opisu. Jest to przecież gra MasiveMultiplayerOnline, a taka gra nie może trwać tyle co zwykła gra strategiczna. Dlatego wybudowanie budynków, statków, lub wynalezienie technologii potrafi trwa kilkadziesiąt godzin. Na szczęście tych prawdziwych godzin, a nie spędzonych w grze, gdyż czas płynie cały czas, niezależnie czy jesteśmy zalogowani czy nie. Dzięki temu Ogame jest pierwszą znaną mi grą, która nie zabiera mi całego dnia. Wystarczy, że zalogujemy się rano, po południ i wieczorem, w tym czasie powysyłamy statki na atak, rozpoczynamy budowę jakiegoś budynku. I idziemy robić swoje. Gdy wracamy po iluś tam godzinach, flota powraca, nowa technologia odkryta, i przystępujemy do kolejnych działań. Jednocześnie jest to pewne zagrożenie. Podczas naszej nieobecności wiele potrafi się wydarzyć, i po powrocie możemy zastać niemałą tragedię. No ale takie niespodzianki zdarzają się w każdej grze bez save/load, i nikt nic na to nie poradzi.
Ta cała rozbudowa i napadanie na innych to cała frajda z gry, gdyż dźwięku w ogóle niema, a grafika jest niewiele lepsza. Interfejs jest całkiem przyjemny, choć może lepiej stwierdzić, że po prostu spełnia swoje zadania. O ile sama gra jest darmowa, istnieje możliwość wykupienia poprzez abonament konta komandora i oficerów - dodające kilka zakładek, ulepszeń ułatwiających grę. Prócz tego konto komandora usuwa reklamy, które można zignorować, ale i tak kto je lubi?
Jednak OGame to nie tylko tabelki, w grze występują jeszcze obrazki naszych planet i budynków, statków, dział... wszystkiego co możemy zbudować. Te są zrobione bardzo ładnie, choć i tak to tylko zwykły JotPeeG...
Ogólnie OGame to gra dla lubiących tabelki, cyferki i obliczanie czasu. Reszta może spokojnie odpuścić.

Grafika: 3 - że jest
Audio: -
Grywalność: 7

Podsumowanie Recenzji:
Wady:
- grafika
- muzyka

Zalety:
+ wymagania
+ tabelki

Źródło: www.cda.pl

Co sądzicie o tej grze:?: ja osobiście gram w OGame i według mnie to bardzo fajna gra
Zbiór gier internetowych korzystających z przeglądarek

BiteFight

BiteFight – internetowa gra RPG, tzw. Massively Multiplayer Online Role Playing Game - w skrócie MMORPG. Twórcą gry jest niemiecka grupa programistów GameForge GmbH. Gra jest równolegle rozwijającą się kopią innej wersji gry MonstersGame grupy programistycznej RedMoon Studios. Obecnie gra BiteFight ma 27 serwerów w Polsce .

MonstersGame

MonstersGame – internetowa gra MMORPG. Twórcą gry jest niemiecka grupa programistów RedMoon Studios. Obecnie gra ulokowana jest na kilku serwerach w Polsce i kilkudziesięciu na świecie, m.in. w USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz wielu innych. Rejestracja w grze jest darmowa, istnieje również możliwość wykupienia konta Premium.

Club Penguin

Club Penguin – gra stworzona przez New Horizon Interactive i kupiona przez Disney. Gracze kierują w grze pingwinami w zasypanym śniegiem wirtualnym świecie. Club Penguin udostępniono publicznie 24 października 2005

Delirium

Delirium Reality Training - strategiczna gra online oparta na przeglądarce internetowej typu MMOG (Massive Multiplayer Online Game) łączących dwa klasyczne gatunki - strategię i RPG. Kompleksowo projekt realizowany był przez 18 miesięcy - w tym 6 miesięcy testów Beta przy udziale 4 tysięcy graczy. Pierwszy świat uruchomiono we wrześniu 2007 roku, a do kwietnia 2008 roku powstało ich 11 (oraz dodatkowy, dwunasty Świat oznaczony numerem "Zero" jako zbiorczy dla graczy z różnych światów). W lutym 2008 udostępniono oficjalnie wersję Delirium przeznaczoną na urządzenia przenośne.

Farmersi

Farmersi - internetowa gra ekonomiczna (tzw. Massive Multiplayer Online Strategic Game) obsługiwana przez przeglądarkę internetową. Twórcą gry są polscy programiści, gra zadebiutowała w połowie 2006 roku i jest rozwijana. Od początku 2008 roku promowana jest przez portal Interia.

Gladiatus

Gladiatus to gra MMORPG stworzona przez niemiecką firmę komputerową Gameforge AG. Jest to gra przeglądarkowa nawiązująca fabułą do walk gladiatorów w czasach starożytności, ale z pewnymi elementami fantasy (harpie, wilkołaki, minotaury).

Hattrick

Hattrick – gra komputerowa on-line typu MMOG rozgrywana za pomocą przeglądarki internetowej. Jest to menedżer piłkarski, pozwalający sprawdzić się w roli prezesa klubu. Aktualnie największy na świecie menedżer piłki nożnej według zarejestrowanych użytkowników.Gra ma ponad 980 000 aktywnych użytkowników na całym świecie.

Ikariam

Ikariam – darmowa, strategiczna gra internetowa, oparta na przeglądarce internetowej, należącą do gatunku MMOSG. Powstała w 2008 r., jej twórcą jest niemiecka firma Gameforge. Gra zdobyła znaczną popularność za granicą (wersje angielsko- i niemieckojęzyczna), gdzie pojawiła się kilka tygodni przed wydaniem edycji polskiej. W Polsce od momentu startu uruchomiono czternaście serwerów (światów) gry, nazwanych kolejnymi literami greckimi; każdy gromadzący kilkanaście tysięcy kont graczy.

Laventhar

Laventhar – Komputerowa gra strategiczna, oparta na przeglądarce internetowej, należąca do gatunku TBS. Gra jest grą przeglądarkową, do gry wystarczy przeglądarka internetowa z włączoną obsługą Javascriptu. Powstała w 2005 r., jej twórcą jest polska firma Lavcon, która stworzyła też grę SGE Strateg. Gra jest w całości polska, planowana jest również wersja angielska. Rozgrywka wymaga wiele wytrwałości - jedna sesja (świat) gry trwa przeciętnie około 200-400 dni czasu rzeczywistego.

NationStates

Jennifer Government: NationStates to wieloosobowa gra przeglądarkowa symulująca państwo. Została stworzona przez Maxa Barry'ego pod koniec 2002 roku, luźno nawiązując do jego powieści Jennifer Government. Jej następczyni, NationStates 2, została zapowiedziana w kwietniu 2008 roku, obecnie trwają jej otwarte beta-testy. Gra jest rozwijana przez użytkowników za pomocą nieoficjalnych for dyskusyjnych by stworzyć grupy edukacji, dyskusji i gry.

OGame

OGame – internetowa gra strategiczna; tzw. Massive Multiplayer Online Strategic Game – w skrócie MMOSG. Twórcą gry, istniejącej od 2003 roku, jest niemiecka firma Gameforge GmbH. Gra została przetłumaczona i uruchomiona także w innych krajach (w Polsce, Japonii, Francji, Turcji, Czechach, Hiszpanii, Łotwie, Litwie, Finlandii, Norwegii, Bułgarii, Włoszech, Portugalii, Rosji, Wielkiej Brytanii, Brazylii, Chinach, Danii, Grecji, Korei, Holandii, Rumunii, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji oraz na Tajwanie). Sama rejestracja jest darmowa, płatna natomiast jest antymateria która pozwala nam na zakup dodatkowych funkcji ułatwiających grę takich jak komandor i oficerowie. Polska edycja ruszyła 20 stycznia 2005 r., kiedy to powstało pierwsze universum. Co jakiś czas powstają nowe universa, których jest już 65.

Planetarium Football Star

FootStar (pełna nazwa Planetarium Football Star, w skrócie FS) jest to gra online, przeglądarka internetowa, symulacja gry piłki nożnej (MMOG), gdzie użytkownik kontroluje własnego piłkarza, trenuje i gra z innymi graczami (kontrolowanymi przez ludzi lub przez komputer (boty))w celu osiągnięcia sukcesu. FootStar powstał 30 października 2006 roku, obecnie jest rozgrywany 8 sezon gry. Gra jest dostępna w 66 krajach i 31 różnych językach, ma ponad 30.000 użytkowników.

Plemiona

Plemiona (en. Tribal Wars) – internetowa gra strategiczna (tzw. Massive Multiplayer Online Strategic Game - w skrócie MMOSG). Twórcą gry jest niemiecka grupa programistów InnoGames GmbH. Gra początkowo była dostępna w języku niemieckim, lecz została przetłumaczona na język angielski i w tej wersji ostatecznie jest dostępna dla graczy z całego świata. We wrześniu 2006 roku powstała również wersja polska pod tytułem Plemiona. W grę można grać bezpłatnie, ale istnieje możliwość wykupienia konta premium, które daje wiele udogodnień graczowi, które mają na celu częściowo ułatwiać rozgrywkę. Aby zagrać, trzeba mieć dostęp do Internetu i dowolną przeglądarkę internetową. 1 kwietnia 2009 polska wersja gry miała 668522 graczy. 21 lutego 2008 powstała oficjalna Wiki Plemion. Najnowsza wersja gry to 5.3.
Dalsza historia HAC
(spisane przez imć Adm'a)


A więc, Ja, Adm Thrawn, będąc w pełni sił witalnych
tj. po winie domowej roboty,
rocznik bieżący
lecz całkiem dobrym,

spisałem obecną to poniżej historię...

A więc kronikarze pracujący na korzyść obecnego sojuszu przekazali mi dane o niżej, poniżej, ogólnie pod spodem...

Otóż, najpierw Ja, konto moje powstało pamiętnego A.D. ok 20.05.2005. Na początku, przyznaję nie wiedziałem za wiele o zawiłościach ogame, ale od czego FAQ i zadawanie pytań (poza tym miałem małą praktyke, grając już 2 tygodnie na uni 17). Więc na początku sam myślałem by nie wstępować do żadnego sojuszu, grać sam, bez zobowiązań i problemów, ale jednak człowiek istotą towarzyską jest, a i do kogoś odezwać musi się... W niedługim czasie później przeglądając listę sojuszów, upatrzyłem sobie HAc, nazwa od razu przypadła mi do gustu, a duzo ilość członków praktycznie gwarantowała przyjęcie. Rozpisałem podanie do akademii HAC (byłem po prostu graczem o zbyt małej liczbie punktów jak na wysokie progi HAC), i otóż okazało się, iż zostało rozpatrzone... ... ... pomyślnie Cóż z tego skoro, 3 (słownie: trzy) dni później sojusz przeszedł reorganizację w RB, Ja wtedy już raz porządnie sfarmiony przez brak netu, złożyłem podanie, które również zostało rozważone na moją korzyść Ale oto skrócony dość sporo czyli znacznie historii HAC...

04 Cze 2005

2005-06-04 10:56:00 Oficjalnie dołączam do HAC - wtedy ilość członków wynosiła 204... Było ostro

Od początku w sojuszu były zgrzyty, Szczególnie na linii przechodzenia osób z HAC do RB, szczególnie na ten temat rzucał się

niejaki "bushmen" (jak podejrzewam to był DamianR na drugim koncie )

--------------------------------------------------------------------------------

18 Cze 2005

Do HAC dołącza człowiek, którego chyba nikt ze starej drużyny nie zapomni - kein...

Jestem tutaj nowy ale za to z 530 punktami jeśli chcecie ze mną pogadać piszcie na gg 793XXXX od pon. do niedzieli od 9.00-19.30 tylko w poniedziałki do 17.00 bo w nawiasie muwiąc jestem póżniej w straży


Autor wielu ultimatów, człowiek kolonizujący wrogów recyklerem, wysyłający sondy bez zaglądania w panel GALAKTYKI i jednego kawału, którego treść zamieszczam poniżej:
Więc tak przychodzą dwuch wędkarzy i zastają jednego łowiącego i pytają się czy coś brało,a ten muwi z furią ta ryba miała takie wielkie oko na 5 cm, na zajutrz sytuacja sie powtarza, trzeciego dnia wędkarze nie wytrzymują i przywiązują go do drzewa i zawiązują mu szmatą jakąś zrombaną żeby nie mógł gadać,na zajutrz przychodzą i zastają go łowiącego a ten ryczy szkoda że nie widzieliście tej ryby normalnie miała takie oko na 20 centów


Nie wiem czy ktokolwiek go zrozumiał

--------------------------------------------------------------------------------

21 Cze 2005

Do HAC dołącza obecna imperatorka, Viconia, jej głównie zawdzięczamy że gram na uni 14, a nie 17 Miałem do wyboru uni 17 (ustatkowany sojusz z czołówki, którego członkowie, są fanami(tykami) serii Star Wars) i uni 14 (sojusz z przeszłością, ale z bardzo ciemną przyszłością)... Ale głównie dzięki jej zainteresowaniu grą zostałem...

--------------------------------------------------------------------------------

22 Cze 2005

Denlin podaje info, iż niejaki "bushmen" jest wtyczką RB, co prawda Denlin przejął wszystkie info z foro Rb, no ale cóz, wtedy było naprawdę źle i wojna bratobójcza wisiała na włosku... Ale to że wyszło wqszystko na jaw, pomogło w reorganizacji, wtedy to zapadła decyzja o powołaniu Rady, ogólnej władzy, która wzięła by w karby cały sojusz...

Wtedy to uspokoiło się na linii HAC - R.B

PS.

--------------------------------------------------------------------------------

23 Cze 2005

Próg punktowy ustalony na poziomie 2000 punktów

--------------------------------------------------------------------------------

27 Cze 2005

Do HAC dołącza Gizmo, obecny moderator i członek Rady

--------------------------------------------------------------------------------

28 Cze 2005
Władza jak na tamten czas

Denlin - Wielki Imperator

Pomaga mu Wielka Rada:

totalny jasio
bushmen
Sobo1987
Adm Thrawn

--------------------------------------------------------------------------------

13 Lip 2005

Dzień w którym Denlin zrzekł się władzy na moją korzyść

--------------------------------------------------------------------------------

16 lip 2005

Powstanie rang w HAC:

0000 - 3999 - Kapral
4000 - 5999 - Sierzant
6000 - 7999 - Porucznik
8000 - 9999 - Kapitan
10000 - 13999 - Komandor

od 14 000 Admirał

--------------------------------------------------------------------------------

20 Lip 2005

dzień powstania AKA.HAC

--------------------------------------------------------------------------------

21 Lip 2005

Propozycja połączenia for HAC i R.B, która nie powiodła się

--------------------------------------------------------------------------------

26 Lip 2005

Dzień mojej jedynej klęski, która wyszła na ogromny plus, ale od tamtego czasu zacząłem nie lubić Federati, _N.U.F_ i A.U.F.

i nie mieli lekkiego życia z mojej strony

Agresor Lathspell [FEDERATI] (4:174:4)
Agresor stracił łącznie 180000 jednostek.
Obrońca stracił łącznie 7908000 jednostek.
Na tych współrzędnych leża teraz 1365300 metalu i 726900 kryształu.
Szanse powstania księżyca wynoszą 20 %
Olbrzymie ilości wolnych metali i kryształów przyciągają się do siebie i formują satelity wokół planety.

--------------------------------------------------------------------------------

30 Lip 2005

Stan obrony Farben'a w tamtym czasie:
1000 wr
619 ll
100 cl
75 gaussow
100 jonowek
10 plazm
obie powloki

--------------------------------------------------------------------------------

31 Lip 2005

HAC liczy sobie 82 członków

--------------------------------------------------------------------------------

09 Sie 2005

Z sojuszu odchodzą sławetni HAIER i RIGIL... Dostarczyli chwil niezapomnianego śmiechu...
-- == Kliknij tu == --

--------------------------------------------------------------------------------

10 Sie 2005

Nie samymi porażkami człowiek żyje, największe RW należało do jednego z WIELKICH HAC, którego niestety już z Nami nie

ma.
[Crussade] Ryka vs. lssl ~28.5% + MOON
Agresor stracił ł±cznie 8681000 jednostek.
Obrońca stracił łącznie 821000 jednostek.
Na tych współrzędnych leża teraz 1905600 metalu i 944400 kryształu.
Szanse powstania księżyca wynoszą 20 %
Olbrzymie ilości wolnych metali i kryształów przyciągają się do siebie i formują satelity wokół planety.

--------------------------------------------------------------------------------

10 Sie 2005

Próg punktowy w R.B na poziomie 40k punktów

--------------------------------------------------------------------------------
gdzieś w tym czasie zmiana foro
--------------------------------------------------------------------------------

09 Wrze 2005

AKA.HAC przestało być szkółką HAC, i poddałem je działaniu kasacji...

Reszty nowszysch info mozna znaleźć na tym foro... Zapraszam do szukania i wertowania

edit: zapomniałem, ale o reorganizacji, czyli sprowadzenia molocha z 200 członków (coś dla Sobo ) do 45 nie było aż tak ciekawe, tak jak moje polowanie na 5 szpiegów ( którzy już zakończyli dość dawno swoją grę )
Wszystko zaczęło się tak pięknie. Któregoś razu niejaki „waste”, administrator forum PPK (link na górze) przywalił nowy temat, pod jakże dobrze znanym tytułem „oGame”. Co w nim było, długi czas nie wiedziałem, aż w końcu pewnego słonecznego dnia z nudów zajrzałem tam i dowiedziałem się, że istnieje gra właśnie pod takim tytułem. Powodowany dalszą ciekawością zarejestrowałem się i... bach! To był koniec spokojnego życia i początek zaciętych zmagań międzygwiezdnych. Szybko podrzuciłem odpowiednie linki kilku osobom, kolejne osoby podrzuciły kolejnym i już w krótkim czasie zebrała się dość pokaźna grupa osób, które postanowiły wspólnie ze sobą pograć i wspólnie się zabawić. Nasz wybór padł na Uniwersum 15 (w skrócie Uni15), jako, że akurat wtedy było najświeższym uni. Byliśmy więc zgraną paczką znajomych, którzy po prostu dobrze się bawili bez żadnych oszustw, krętactw ani tym podobnych pomysłów. Wszystko skończyło się, gdy operatorzy tej znakomitej gry całkowicie zniszczyli całą rozgrywkę.

Niniejszym tekstem chciałbym poruszyć problem, jaki ma miejsce w nagminnych ilościach właśnie we wspomnianej grze. Dlaczego właśnie ta gra? Chociażby z racji tego, że gra w nią mnóstwo osób, spędzających nad nią często wiele godzin w ciągu dnia i w nocy, starając się osiągnąć sukces i wynieść się na szczyt listy najlepszych graczy. Sam po sobie wiem, jak ta gra jest wciągająca i ile czasu nad nią można spędzić, a z ręką na sercu można przyznać, że w Polsce osiągnęła ona niesamowitą popularność.

Dla niewtajemniczonych wyjaśnię może najpierw, na czym gra polega (więcej informacji w SS-NG #33, gdzie swoją recenzję gry napisał uczestniczący również w tym procederze Ascot). Rzecz dzieje się we wszechświatach, każdy z nich składa się z dziewięciu galaktyk, jest oddzielny i w żaden sposób nie połączony z pozostałymi. W Polsce już tych wszechświatów jest dość sporo, w sumie 31 Uniwersów. Jedna osoba może grać na wszystkich UNI ale nie może mieć na jednym więcej niż jednego konta, co jest chyba zrozumiałe. Każdy gracz na starcie do swojej dyspozycji dostaje jedną planetę, którą może sobie swobodnie rozbudowywać o przeróżne kopalnie, elektrownie, laboratoria, stocznie i tym podobne wynalazki. Nie brakuje również obrony i co najważniejsze, różnej klasy myśliwców i okrętów, za pomocą których można prowadzić walki z innymi graczami. Bo to właśnie walka jest najważniejszym elementem gry z dwóch powodów. Atakując kogoś i wygrywając można zagarnąć surowce, jakie ma na planecie, ale w późniejszym etapie bardziej od surowców na planecie liczy się... czyjaś flota, która po zniszczeniu nie znika tylko w postaci ogromnych ilości szczątków krąży na orbicie, gdzie wydarzyła się bitwa. Szczątki te po odzyskaniu są przeważnie wielokrotnie większe niż surowce zgromadzone na planetach, dlatego tysiące ludzi w Polsce siedzi przed monitorami w pogoni za flotami innych, gdyż zezłomowanie ich oznacza bardzo wiele profitów dla wygranego.

Powyższy skrót zasad gry dla tych, którzy już grają jest oczywisty i jasny jak słońce, zamieściłem go tu bardziej dla tych, którzy nie słyszeli / nie wiedzieli / nie grali / nie zobaczyli.

Wróćmy jednak do głównego wątku tego tekstu.
Tak więc na UNI15 rozpoczęły się nasze działania i muszę przyznać, nie bez dumy, że jak na nowicjuszy poszło nam naprawdę dobrze i po jakimś czasie nasz sojusz F_PPK stał się jednym z silniejszych na całym UNI, ale po kilku miesiącach rozpoczęła się masakra. I to nie w wykonaniu innych graczy, którzy by nas tam niszczyli. Większość z nas spotkało to, czego się nikt nie spodziewał.

Zanim zacznę o tym, chciałbym jeszcze wyjaśnić tylko niewtajemniczonym, kim są GO. Otóż GO to operator gry, który ma za zadanie pilnować, aby gracze nie oszukiwali, nie obrażali, przestrzegali zasad i tym podobne. Jednocześnie GO nie może być graczem na UNI, na którym jest jednocześnie operatorem aby oczywiście nie wykorzystywał swojego stanowiska w celu wiadomym. Natomiast nie ma przeszkód, aby GO mógł sobie grać na innych UNI, na których władzy już nie ma.
Aby nie było im za łatwo, nad GO czuwa SGO, czyli postać nadrzędna, pilnująca aby GO również przestrzegali zasad, czyli coś można by rzecz w rodzaju sądu apelacyjnego, do którego można się zgłaszać w przypadku, jeśli GO z czymś nawali.
Tryb wyboru na GO jest prosty, może nim zostać każdy, kto zgłosi swoją kandydaturę, ładnie ją uzasadni i będzie miał oczywiście czystą kartotekę.
Czyli wszystko ładnie i pięknie.
A jak to działa w praktyce? Beznadziejnie. Jak w każdym skomplikowanym systemie najsłabszym ogniwem jest tu człowiek.

Przejdę już teraz zatem poszczególnych wydarzeń i zacznę od siebie, albowiem mój osobisty przypadek był tu najbardziej „soft”. Osoby, które nie grały nigdy w oGame zapewne mogą mieć teraz problemy ze zrozumieniem, z góry ostrzegam.
A więc grałem już 5 miesięcy, często siedząc po nocach i dłubiąc w moich planetach bądź polując na jakichś przybyszów (pozdrowienia dla Keramaka z AllStars), a moja punktacja zbliżyła się już do 100 tys. punktów, w samych statystykach wylądowałem już na 103 miejscu na ponad 8 tys graczy, co było wynikiem dobrym i utrzymującym tendencję wzrostową. Któregoś dnia stwierdziłem, że bardzo pilnie potrzebuję sobie wybudować na jednej z planet fabrykę nanitów na pierwszym poziomie, co kosztuje odpowiednio 1 mln metalu, 500 tys. kryształu i 100 tys. deuteru. Z racji tego, że poczyniłem tego dnia sporo inwestycji, takiej ilości surowca na moich planetach za bardzo znaleźć nie mogłem, więc poprosiłem członków sojuszu o pomoc. W zamian za metal oferowałem inne surowce.
Na mój apel odpowiedziały dwie osoby, obie miały zresztą ode mnie mniej punktów. Od jednej dostałem 200 tys. metalu, od drugiej 400tys. metalu. Zobowiązałem się odesłać jak najszybciej zapłatę w innych surowcach. Kiedy już transporty od sojuszników doleciały i uzbierałem wszystko w jednym miejscu, okazało się, że metalu mam nadmiar i to duży bo 400tys. Więc zainwestowałem w fabrykę nanitów, a pozostały metal odesłałem z powrotem sojusznikom, do obu po 200 tys. tak, że zostały mi do zwrócenia tylko kolejne 200 tys. do osoby, która przysłała mi 400 tys. Nie mogłem zapłacić w czymś innym, bo zarówno z kryształem jak i z deuterem miałem w tym momencie deficyt, toteż powiedziałem znajomemu, że metal odeślę dnia następnego jak już sobie uzbieram z własnych kopalni (albo jak kogoś sfarmię).
Teraz zrobię małą dygresję i niezorientowanym czytelnikom wyjaśnię, co to jest push. Otóż jest to taka sytuacja, kiedy słabszy punktowo gracz wspiera silniejszego surowcami bez żadnej wymiany handlowej ani żadnego odwdzięczenia się. Za push grozi kara pod postacią bana. Koniec dygresji.
Następnego dnia z racji małego urwania głowy zapomniałem o zobowiązaniu, kolega zresztą też (scaar, pozdrowienia). Minął tydzień i nagle, chcąc wejść na swoje konto dostałem komunikat, że moje konto zostało zablokowane do 2033 roku. Po więcej informacji zajrzałem do pręgierzy na forum, gdzie okazało się, że razem ze scaarem dostaliśmy bana od GO Adamanto właśnie za push. Skąd zresztą wymyślił on bana do 2033 roku, kiedy standardowo przysługuje na rok? Nie wiem, być może jakieś kompleksy, ale to mało ważne. Zauważyłem, że obok powodu bana była adnotacja "do wyjaśnienia. Na początku miałem wogóle problemy ze skojarzeniem sobie, za co mógłby być ten ban, ale w końcu mi scaar przypomniał, toteż napisałem do Adamanto mejla, w którym wszystko po kolei wyjaśniłem, że dostałem tyle i tyle, odesłałem tyle i tyle, że reszty po prostu najzwyczajniej w świecie zapomniałem odesłać i że zobowiązuję się odesłać koledze 2x więcej niż powinenem wcześniej, żeby zadośćuczynić „grzechowi”. Zaznaczam, że był to pierwszy przypadek, kiedy coś zawaliłem, przyznaję się, z własnego zapominalstwa.
Cóż. Sprawa teoretycznie prosta i wyjaśniona i nie powinno być problemów, co zresztą potwierdzały osoby, które na innych UNI miały podobne przypadki i były odbanowywane przez GO po wyjaśnieniu.
Jednak jak muszę stwierdzić, GO Adamanto nie dorósł do tak odpowiedzialnego zadania, jakim jest bycie operatorem gry, gdyż stwierdził, że to był po prostu push i konta ani mi, ani scaarowi nie odblokuje, dzięki czemu 5 miesięcy mojego klikania, spędzonych wielu długich nocy przed monitorem poszło po prostu w przysłowiową cholerę. Wysyłanie mejli i apelacji nic nie dało, wszechwładny GO swojej decyzji nie zmienił.

To był pierwszy przypadek. Jak wspomniałem wcześniej, najbardziej softowy i jeszcze do przełknięcia. Ale Adamanto jeszcze się kilka razy u nas pojawi. Chociażby w równie lekkim przypadku, ukazującym idealnie sposób pracy tego GO. Otóż znajomy z tego samego sojuszu wysłał niedawno całkiem sporo surowców znajomemu, który miał od niego mniej więcej dwa razy mniej punktów. Czyli zasada pushu nie ma w takim przypadku miejsca. Jakieś dwa tygodnie potem wysyłający stracił swoją flotę, a co za tym idzie, również stracił dużo punktów, na tyle dużo, że po walce miał ich mniej niż osoba, której wcześniej surowce wysłał. Jakież było jego zdziwienie, kiedy po trzech tygodniach od wymiany surowców obaj dostali bana za push (oczywiście do 2033 roku), z czego pushującym był oczywiście ten kto surowce wysyłał. Banującym był nie kto inny jak niejaki Adamanto, który nawet nie wysilił się sprawdzić, kiedy transakcja miała miejsce. Zresztą sam ban trzy tygodnie po wydarzeniu świadczy albo o refleksie GO albo o jego uporze w znalezieniu „haka” na siłę. W tym jednak przypadku po interwencji mejlowej obaj gracze zostali odbanowani.

Przejdę jednak do trochę mocniejszych zarzutów.
Kolejny członek naszego sojuszu, Victor, dostał dawno temu bana za push od GO Thanatosa, który jak się okazało, był uzasadniony choć nie był uczyniony specjalnie (po prostu przy częstej wymianie chłopaki się pogubili, co który któremu ile jeszcze wisi). Victor się nie zraził i założył nowe konto.
Szczęściem dla niego, jeden z naszych stwierdził, że gra go już nudzi i odda konto w dobre ręce, toteż Victor je przejął, a swoje konto stare zostawił w niebycie. Aby się nie narazić na bana za multikonto, wysłał mejla do GO z informacją, że tego konta już nie używa, a przejmuje kolejne. I wszystko było ok aż pewnego razu...

Pewnego razu Victor wysłał dużą flotę do ataku do innej galaktyki. Jego flota dotarła na miejsce i wg raportu wojennego, zniszczyła obrońcy całą flotę (ponad 200OW i kilkaset sond szpiegowskich) Dwie godziny później dostał bana za... multikonto.
Kto dał bana? Oczywiście, że Adamanto. Za co? Nie wiadomo. Na pewno nie za to konto, które założył, zanim przejął nowe. Nasz GO jakoś zawsze zapomina w pręgierzach przy banowaniu za multi wpisać, które konta z jakimi były „na jednym IP” a wśród tych, które zostały zabanowane w tym czasie nie było żadnego konta, z którym Victor mógł mieć cokolwiek wspólnego. Jest moim dobrym znajomym i jestem na 100% pewny, że drugiego konta nie miał. Co dziwniejsze, po spojrzeniu na statystyki okazało się, że gracz, który został zaatakowany i zniszczony... nic nie stracił. Tak jakby nic się nie wydarzyło. Co więcej, inny członek sojuszu po walce wysłał swoje sondy i zobaczył, że obrońca wciąż ma swoją flotę w całości... . Można by to uznać za mocnego buga, ale co w tym wszystkim robił ban?
Oczywiście mejl wysłany do GO pozostał bez odpowiedzi, ale co najgorsze, mejl wysłany do SGO również pozostał kompletnie bez echa.

W ten sposób kolejny gracz po długiej grze skończył swoją działalność bo tak chciał operator. Nieznane dla nas są powody tego bana, można się tylko domyślać, że być może poskarżył się gracz, którego Victor atakował, ja osobiście innego wyjaśnienia nie widzę.

No dobra, kolejny przypadek za nami, teraz kolejny, najważniejszy, ale zanim przejdę do konkretów znów należy się kilka słów wstępu.
Kolejny raz bohaterem jest członek mojego sojuszu znany już z drugiego opisanego przeze mnie przypadku. Ta sytuacja miała miejsce jeszcze wcześniej, niż wszystkie wspomniane przeze mnie do tej pory. Otóż wspomniana osoba założyła sobie w jednej z dalszych galaktyk 7 kolonii, czyli razem z matką było to 8 planet. Nie problem znaleźć planetę-matkę jakiegoś gracza, gdyż namiary tej planety są ogólnodostępne w wyszukiwarce. Większym problemem jest znalezienie kolonii gracza, gdyż wtedy trzeba przeszukiwać ręcznie albo próbować się dowiedzieć od kogoś. Jednak wszystkie 7 kolonii stało obok siebie i jeszcze nigdy nie były do tej pory przez nikogo skanowane, tym bardziej, że galaktyka była naprawdę opustoszała we wszystkie strony. Na jednej z tych koloni była zebrana flota, razem koło kilkuset OW, co było siłą na te czasy dość dużą.
Nagle, w którymś momencie gracz ten dostał bana. Tym razem za bash, więc krótkoterminowy, bo raptem na 24 godziny, jego jedyną wadą jest to, że gracza zablokowanego za bash mogą atakować inni gracze. Sam ban za bash był kompletnie z kosmosu, bo za wielokrotne ataki na jedną planetę gracza w ciągu 24 godzin, które to ataki nie miały miejsca. kto zablokował? Czy muszę się powtarzać, że Adamanto? Oczywiście, że on. I podobno bash był za atakowanie gracza z sojuszu AllStars o nicku Qbas (jeśli dobrze pamiętam pisownię). Wszystko fajnie, tylko, że tego gracza osoba zablokowana nigdy nie zaatakowała z dwóch powodów. Po pierwsze, był oddalony z planetami o kilka galaktyk, a po drugie, w rankingach był o wiele wyżej i był mocniejszy. Co jak co, ale samobójcą tutaj nikt nie był. Juz pierwszy atak zakończyłby się całkowitym zniszczeniem floty atakującej.
Oczywiście mejl do Adamanto poszedł, ale ten dziwnym trafem nie był w stanie odszukać dokładnej przyczyny nałożenia bana i poradził graczowi, aby sam poszukał sobie w raportach, czy atakował kogoś ponad 3 razy w ciągu doby. Ci, co grają i nie mają komercyjnej wersji interfejsu gry „Komandor” wiedzą, że jest to niemożliwe, bo po 24 godzinach raporty znikają i już nie można ich odzyskać więc nie wiem, jakim cudem można przejrzeć raporty, skoro właśnie na te 24 godziny dostało się bana. Nawet jeśli by ban nie został nałożony, to nie byłoby czego szukać, bo żadnych raportów nie było, gdyż flota stała zaparkowana na planecie od wielu godzin.
Ale to jeszcze nie wszystko.
Kilkanaście minut po tym, jak został przyznany ban, jedną z kolonii zablokowanego gracza odwiedziły sondy szpiegowskie, pochodzące od gracza o nicku FreeMartin z sojuszu AllStars. Gracze z UNI15 doskonale znają tego gracza, gdyż od dawna jest on najwyżej punktowaną osobą na tym uniwersum.
Ale w czym rzecz? Ano w tym, że FreeMartin zeskanował nie matkę, którą łatwo znaleźć i do której było FreeMartinowi blisko, jego sondy zeskanowały jedną jedyną kolonię w tej dalekiej galaktyce i to dziwnym trafem dokładnie tą, na której stacjonowała flota zablokowanego gracza.
Zbieg okoliczności? Nie wierzę.
FreeMartin miał do tej kolonii naprawdę daleko i to był chyba jedyny powód dla którego nie przyleciał ze swoją flota i nie ze złomował tych kilkuset OW. Nigdy wcześniej nikt go w tej dalszej galaktyce nie widział, ani nigdy nie latały tam jego sondy. A jednak zaraz po blokadzie jakimś cudem wiedział, którą dokładnie planetę sobie zeskanować.
Pozostaje zadać pytanie w jakim stopniu FreeMartin zawdzięcza pierwsze miejsce w statystykach temu, że ma znajomości z GO?
Jednak nie to jest najgorsze, gdyż, jak już wspomniałem na samym początku, w każdym, nawet najdoskonalszym systemie najbardziej niedoskonałym elementem zawsze będą ludzie i nie inaczej jest też w tym przypadku. I nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, że w jednym miejscu ten element rzutuje na całość.
Najgorsze w tym jest to, że pomimo wielu mejli, sygnałów, postów na forum i różnych innych głosów, ten stan rzeczy kompletnie się nie zmienia. Nie było by tego tekstu, gdyby nie to, że od kilku miesięcy nikt nie jest w stanie nic z tym zrobić, a głosy zwykłych, szarych użytkowników są kompletnie ignorowane. Mam nadzieję, że bardziej przez lenistwo lub niechlujstwo, niż przez kolejne znajomości.
„Instancja”, która w teorii stoi nad GO i poprawia ich błędy w praktyce ogranicza się do poprawy drobnych błędów (to dobra oznaka), ale kompletnie zawodzi w momencie, kiedy dzieje się coś bardziej poważnego niż tylko pojedyncze, niesłuszne zbanowanie jakiegoś gracza.
Zresztą moje zarzuty wobec bohatera tego tekstu nie są osamtonione, a na forum oGame można znaleźć wypowiedzi innych graczy wobec tej samej osoby. Do tej pory jednak nikt nic nie robił, co więcej, znajduje się grupka graczy, broniących Adamanto przed oskarżeniami. Nie zarzucam im zmowy albo znajomości, gdyż na to nie mam żadnych dowodów, ani nawet poszlak, mam tylko nadzieję, że uważnie przeczytają ten tekst, przemyślą sytuacje w nim opowiedziane i zastanowią się, czy na pewno stoją po właściwej stronie barykady.

Ktoś mógłby powiedzieć: „No dobrze, ale to pojedynczy przypadek, więc o co chodzi?”
Czy pojedynczy? Wątpię, przeglądając intensywnie forum dyskusyjne znalazłem sporo opinii i wypowiedzi, dających obraz momentami mocno niewesoły. Przykładem niech tu będą chociażby wydarzenia z Uniwersum 1, na którym GO (czy wszyscy - mam nadzieję, że nie), z osób nadzorujących grę przemieniły się w osoby o tej grze decydujące, w osoby, które swoimi decyzjami wpływały znacząco na rozgrywkę.

Czy warto poświęcać swój czas, nieprzespane godziny w nocy, czasem bardzo dużo nerwów i kolejne kubki kawy tylko po to, żeby po jakimś czasie zobaczyć nagle, że „Twoje konto zostało zablokowane” z powodu „widzimisię” operatora? Owszem, banowanie i wykluczanie graczy oszukujących i nieprzestrzegających regulaminu jest w internetowych grach powszechne (co nie znaczy, że zawsze słuszne), jednak w oGame działania takie osiągnęły momentami poziom absurdu, na którym najgorzej wychodzą oczywiście gracze, którzy z ciągu jednej sekundy tracą kilka miesięcy swoich starań.

Twórcy gry i osoby, które są jej najwyższymi władzami powinny spojrzeć na to także z trochę innej strony, gdyż i one mogą na tym wyjść źle. A czemu?

Jakiś czas temu do polskiej wersji gry wkradła się komercja, co jest całkiem zrozumiałym następstwem popularności tej gry. Sztandarowym produktem jest tu konto Komandor, płatne miesięcznie, które znacząco ułatwia graczom kontrolę nad swoim imperium i ułatwia wszelkie działania poprzez zastosowanie lepszego interfejsu. Swojego czasu sam nawet zastanawiałem się nad tą opcją z dwóch powodów: po pierwsze, wygoda, a po drugie wsparcie dla twórców za taką grę. Jedynym, co mnie tak naprawdę powstrzymało były właśnie te różne historie z niesłusznym banowaniem, które zaczęły się dziać niedługo po tym, jak sam zacząłem grę, a które dosięgnęły także i mnie.

Czy twórcy gry zdają sobie sprawę, że tak swobodne wywalanie graczy za marne przewinienia nie ma żadnego wpływu na sprzedaż Komandorów? Po co ktoś ma inwestować w to swoje pieniądze, skoro mimo tego, że gra bez oszustw, wcale nie jest pewien, że jakiś rozpędzony operator go nie wywali? No chyba, że osoby mające Komandora wcale nie są tak szybko wywalane jak „zwykli” gracze. Choć na razie wygląda na to, że pod tym względem nie można nic nikomu na szczęście zarzucić (a jeśli ktoś ma dowody, proszę o kontakt).

W jaki sposób rozwiązać ten problem? Wprowadzić jakieś szczeble kary. Czy ktoś, kto zapomniał czegoś komuś wysłać musi mieć od razu banowane na kilkadziesiąt lat konto? Nie może go na przykład ukarać najpierw tygodniową blokadą konta a dopiero w przypadku recydywy kasować? Takich pomysłów, które by znacząco uprzyjemniły grę jest mnóstwo i bardzo wiele z nich trafiło na forum, jednak, co typowe, żaden z nich nie doczekał się wprowadzenia, czy chociażby szerszej dyskusji z opiekunami gry. Banując na lewo i prawo do niczego się nie dojdzie, a przekonanie, że każdy usunięty gracz od razu założy nowe konto i zacznie od nowa jest bardzo błędne (na przykład ja), nie mówiąc już o płaceniu za ułatwienia.

Choć sam bardzo tą grę polubiłem i spędziłem nad nią bardzo dużo czasu, odradzam każdemu zaczynanie z nią swojej przygody. Szkoda czasu. Lepiej poszukać czegoś innego, gdzie operatorzy mają więcej szacunku dla graczy, albo poczekać na nastanie lepszych czasów w oGame. Co jednak w tej chwili wydaje się mało prawdopodobne. A niniejszym tekstem chciałbym wreszcie spowodować zainteresowanie się „góry” tym, co się dzieje na „dole”, bo w tej chwili olewczy stosunek do graczy przekracza wszelkie granice przyzwoitości, a swoboda działania niektórych GO niszczy całą dobrą zabawę, która powinna być dla wszystkich najważniejsza.


Wymagania
Gra nie wymaga w systemie operacyjnym żadnego dodatkowego oprogramowania. Do gry wystarczy przeglądarka internetowa OGame wykorzystuje interfejs tekstowy.
Tury a czas

Gra ta nie jest grą turową, lecz strategią czasu rzeczywistego (RTS), tj. każda z czynności nie zajmuje pewnej ilości tur, lecz trwa określoną ilość czasu. Najważniejszą cechą Ogame jest to że gra toczy się 24 godziny na dobę, także wtedy gdy gracz nie jest zalogowany. Tak więc atak może nastąpić w każdej chwili nawet kiedy śpimy, jesteśmy w szkole lub pracy.

Ilość czasu potrzebnego na ukończenie danego zadania zależy od nabytego doświadczenia w danej czynności i zaawansowania technologicznego (są budynki zwiększające szybkość pracy np. fabryka robotów, czy fabryka nanitów). Ilość potrzebnego czasu jest zawsze wyświetlona przy danej czynności.
Świat gry

Gra podzielona jest na osobne serwery, zwane universami (obecnie polska wersja Ogame posiada 54 universa). Universum jest osobnym wszechświatem mieszczącym maksymalnie 18 tysięcy graczy. Każde universum dzieli się na galaktyki, układy słoneczne i planety. Oprócz tych jednostek organizacji istnieją także niekiedy księżyce, które także możemy rozbudowywać, powstałe wokół planet w wyniku nagromadzenia odpadków pozostałych po konfrontacji dużych flot. Za każde 100k latających surowców (30% metalu i kryształu zużytego na budowę zniszczonych w walce statków - na universum 39 i 40 także obrony), szansa na powstanie księżyca wynosi 1%, jednak maksymalnie może być to 20%. Kolejne ataki nie sumują się. Każdy wszechświat dzieli się na 9 galaktyk, te na 499 układów słonecznych, w których występuje 15 planet. Każda z planet w układzie różni się zarówno rozmiarem jak i temperatura. Właściwości te przy każdej kolonizacji planety są ustalane na nowo, częściowo na podstawie losowych współczynników. Jeśli planeta zostanie przez gracza porzucona, a następnie skolonizowana ponownie, wartości te są jeszcze raz losowane. Każdy gracz może posiadać jedną planetę matkę i maksymalnie osiem kolonii (razem dziewięć planet).

Jubileuszowe 50 universum (uruchomione 4 stycznia 2007 r.) różni się od pozostałych dwukrotnie przyspieszoną rozgrywką, oraz większą ilością galaktyk (50), zrównoważoną mniejszą ilością układów słonecznych w każdej galaktyce (100).
Zasady

Głównym zadaniem jest kontrola nad jak największą częścią wszechświata, zbieranie i handel surowcami, rozbudowywanie swojego imperium, postęptechnologiczny, walka i układy z innymi graczami , oraz osiągnięcie jak najwyższego miejsca w rankingu najlepszych graczy danego universum.

W jednym wszechświecie można posiadać maksymalnie dziewięć planet, a na każdej z nich można wydobywać trzy surowce –metal, kryształ i deuter. Te wykorzystujemy budując budynki na coraz wyższych poziomach, tworząc statki, systemy obronne, bądź rozwijając technologie.

Czwartą jednostką, która jest potrzebna do rozwoju, jest energia – od jej ilości zależy współczynnik produkcji, który w przypadku niedoboru zmniejsza wydobycie surowców. Każdy budynek wydobywający surowce zużywa określoną ilość energii – do wytwarzania energii służą elektrownie (słoneczna oraz fuzyjna) i satelity słoneczne.
Przebieg gry

Gra, w głównej mierze, odbywa się w trzech sferach – (roz)budowy budynków, odkrywania technologii cywilnej oraz militarnej i budowy statków. Każda z tych sfer (w większości wypadków) jest oddzielona od reszty, czyli działanie w jednej nie „zajmuje” drugiej.
Budynki

W zakładce budynków możemy wybierać konstrukcje, które chcemy wybudować lub rozbudowywać w celu poprawienia poziomu zaawansowania, co daje możliwość rozwoju kolejnych technologii (i zwiększenia tempa ich odkrywania), budowy nowych statków (i skrócenie czasu ich produkcji), zwiększenia tempa budowy nowych technologii i zwiększenia wydobycia surowców. Wszystkie budynki mają tzw. poziomy – budynek wyższego poziomu jest oczywiście bardziej efektywny od budynku niższego poziomu, ale koszt i czas budowy następnego poziomu jest zawsze większy (poza kilkoma wyjątkami dwukrotnie). Ponieważ planety mają ograniczoną liczbę tzw. „pól” (każdy poziom każdego budynku zajmuje jedno „pole”, budynki obronne nie zajmują miejsca na planecie - oprócz magazynów rakiet), istnieje możliwość burzenia budynków (po jednym poziomie), ale na to, podobnie jak na budowę, potrzeba czasu i surowców. W przypadku rozpoczęcia budowy (lub burzenia) reszta operacji w tej zakładce jest zablokowana do czasu jej ukończenia. Inny gracz nie może zniszczyć już wybudowanych budynków. Są też budynki, które przyśpieszają powstawanie innych np. fabryka robotów i fabryka nanitów. Można też dodać, że nie wszystkie budynki powinny być równomiernie rozbudowywane np. gdy kopalnie metalu mamy na poziomie 18, kopalnię kryształu powinniśmy mieć na 16 a ekstraktor deuteru na 12. Różnice zależą jednak od indywidualnego stylu gry każdego gracza.
Badania

W zakładce badań możemy odkrywać lub rozwijać poznane już technologie – te umożliwią nam lepsze wykorzystanie energii, możliwość produkcji statków oraz dostęp do większej ilości struktur budowlanych np. elektrownia fuzyjna ma następujące wymagania: ekstraktor deuteru na poziomie 5 i technologia energetyczna na poziomie 3. Zasady rozwoju technologii są analogiczne jak w przypadku budynków, z tym że badania nie zajmują „pól”, działają na wszystkich planetach (czyli nie trzeba odkrywać tych samych technologii na każdej planecie osobno) i mogą być odkrywane tylko na jednej planecie w tym samym czasie. Do rozwijania nowych technologii potrzebne jest laboratorium badawcze. Do co raz nowszych technologii potrzebny jest wyższy poziom laboratorium badawczego. Wyższy poziom laboratorium nie tylko pozwala odkrywać nowe technologie ale także zwiększa prędkość badania wszystkich technologii.
Militaria

Trzecią częścią jest sfera militarna – dzieli się ona zarówno na obronę, gdzie możemy produkować działa lub systemy defensywne (ilość możliwości wzrasta wraz z naszym rozwojem, bardzo ułatwia nam to sojusz gdyż przeważnie atakowani są gracze bez sojuszu bo stanowią łatwy łup; jednak jak od każdej zasady istnieją wyjątki), jak i systemy ofensywne takie jak statki bojowe, kolonizacyjne, sondy szpiegowskie oraz transportowe itp. Tutaj, w przeciwieństwie do poprzednich sfer, zadania są kolejkowane, czyli można dodać zadanie produkcji statku lub działa nawet jeżeli produkcja już trwa – wtedy zadanie to zostanie wykonane zaraz po tym, jak zostanie ukończone poprzednie. Systemy defensywne i statki mają wspólną kolejkę i nie można ich budować jednocześnie.

Gdy gracz dysponuje flotą, może zaatakować planetę innego gracza. Czas lotu jest zależny od odległości między planetą, z której wysyła flotę a planetą atakowaną oraz od poziomu badań nad odpowiednimi rodzajami napędów. Jeśli gracz atakujący zdoła przełamać obronę przeciwnika, na jego statki (zależnie od ich łącznej ładowności) zabierana jest maksymalnie połowa surowców znajdujących się na planecie przeciwnika. Walki odbywają się natychmiastowo (kończą się w momencie, gdy flota dociera do docelowej planety). Tak jak do badań potrzebne jest laboratorium badawcze tak do budowania statków i systemów obronnych potrzebna jest stocznia. Do wyprodukowania nowego, lepszego statku potrzebny jest wyższy poziom stoczni. Wyższy poziom stoczni skraca czas budowy systemów obronnych oraz statków kosmicznych. Czas budowy statków i systemów obronnych (oraz budynków) skraca również fabryka nanitów. Każdy poziom fabryki nanitów skraca o połowę czas budowy systemów obronnych i statków oraz budynków.
Odstępstwa

Mimo iż każda ze sfer (w większości przypadków) nie oddziałuje na drugą (czyli możemy budować budynek i niezależnie od tego np. odkrywać technologię), to zasada ta nie stosuje się do sytuacji, gdy budowana jednostka jest bezpośrednio związana z procesem jaki chcemy wykonać. Najprostszym przykładem jest laboratorium badawcze – w przypadku rozwoju tego budynku, nie możemy przeprowadzać żadnych prac badawczych do czasu ukończenia budowy (i vice versa). Drugim przykładem jest stocznia lub fabryka nianitów- podczas ich rozbudowy nie możemy budować żadnych statków ani systemów obronnych (i vice versa).
Sojusze

Gra umożliwia i w znacznej mierze polega na zawieraniu sojuszy z innymi uczestnikami gry. Zasady gry pozwalają posiadać maksymalnie jedno konto w jednym universum i współpracować na poziomie ekonomicznym oraz militarnym ze swoimi sojusznikami, rosnąc razem z nimi w siłę i mając ich wsparcie. Sojusze to rodzaje klanów z gier innego typu. Największe sojusze liczą sobie od stu kilkudziesięciu do ponad 400 członków. Jednak dobre sojusze mają z reguły nie więcej niż 30 członków. Większość nie stawia na ilość lecz na jakość (znajomość zasad, doświadczenie, opinię, stały rozwój, ilość punktów, wielkość floty itp.)
Oficerowie

Oficerowie to nowe funkcje znacznie ułatwiające grę, które można wykupić podobnie jak konto komandor. Można wykupić następujących oficerów:

* Admirał floty - który zwiększa ilość slotów flot o dwa
* Mechanik - zmniejsza o połowę straty w obronie i zwiększa ilość energii na planetach o 10%
* Geolog - zwiększa wydobycie kopalń o 10%
* Technokrata - zwiększa poziom szpiegowania o dwa, oraz skraca czas badań o 25%

Oficerowie spotkali się ze znaczną krytyką ze strony graczy (ponad 70% z nich opowiedziało się przeciwko płatnym ułatwieniom). Wskazywali oni, że dotychczasowe konto komandor, nie wpływało bezpośrednio na bilans punktowy. Także w OGame Team zdania były podzielone.
Universum 669

Specjalne universum dla osób będących członkami OGameTeamu. Było to tzw. speeduni, na którym akcja dzieje się 4 razy szybciej. Można było tam również uzyskać dostęp poprzez wygraną w konkursach. Na tym universum były wyszukiwane bugi w grze.

Od niedawna dostępne jest także dla normalnych graczy.
prOGame

Istnieje również międzynarodowe speed-uni nazwane prOGame (od pro, jak profesjonalny). Grają tam (a przynajmniej według założeń powinni grać) najlepsi gracze z całego świata. Akcja dzieje się 4 razy szybciej. Oznacza to, że atak w jednym układzie może zajmować niecałe 10 minut. Maksymalna ilość graczy na na prOGame wynosi 7500. Oficjalnym językiem na forum prOGame jest język angielski.

Uczestnictwo w prOGame jest płatne (wymaga wykupienia konta Komandor). Po 3 dniach bez wykupionego Komandora konto zostaje skasowane. Z tego powodu to universum nie cieszy się dużą popularnością wśród graczy z Polski.
OGame Team

OGame Team to grupa ludzi zajmujących się administracją OGame w poszczególnych krajach. Za swoją pracę nie dostają wynagrodzenia. Hierarchia administratorów:

W grze: GA (Game Administrator) -> SGO (Super Game Operator) -> GO (Game Operator) -> tGO (Testowy Game Operator)

Na forum: FA (Forum Administrator) -> SMOD (Super Moderator) -> MOD (Moderator)

Zwierzchnikiem wszystkich administratorów jest Opiekun Projektu nadzorujący funkcjonowanie gry w danym kraju.
Kontrowersje związane z grą
Nieuczciwość graczy

Do przykładów nieuczciwych zachowań należą:

* wykorzystywanie wielu kont przez jednego gracza na jednym uniwersum
* tzw. push, czyli "pompowanie" konta lepszego gracza przez konta słabsze
* handel surowcami poza grą (m.in. w serwisach aukcyjnych)
* stosowanie oprogramowania, które automatyzuje pewne czynności w grze (warunki gry pozwalają jedynie na ręczne korzystanie z przeglądarki internetowej)

Większość z tych zachowań jest sankcjonowana w regulaminie gry. Ich naruszenie grozi m.in. zablokowaniem konta (banem) na czas jednej doby, lub dłuższym; blokada na dłużej niż miesiąc oznacza de facto usunięcie konta. Nad egzekwowaniem kar czuwają administratorzy gry. Na tle zasadności kar i obiektywizmu administratorów powstaje wiele nieporozumień, choć oni sami mają często ograniczone możliwości zachowania - za określone przewinienie obowiązuje dana kara i administrator nie może tego zmienić.

Nie jest zabronione korzystanie z narzędzi analitycznych, takich jak kalkulatory, czy programy symulujące wynik walki.
Bugi

Nielegalne jest wykorzystywanie tzw. bugów, czyli błędów gry. Kolejnym poziomem nieuczciwości są przypadki naciągnięć związanych z oferowaniem takich bugów np. za przesłanie SMS.
Uzależnienie od OGame

OGame, podobnie jak inne gry czasu rzeczywistego może prowadzić do uzależnienia. Intensywna gra wymaga podporządkowania życia wydarzeniom w uniwersach. Każda dłuższa nieobecność online może doprowadzić do utraty statków i surowców, dlatego doświadczeni gracze stosują techniki ratowania floty wojennej, czyli tzw. fleet save(w skrócie FS. zwykle wysyła się go z jednej ze swoich planet na inną z misją "stacjonuj", na pole zniszczeń z misją "zbieraj" lub na planetę gracza nieaktywnego z misja napadaj. Bardziej doświadczeni Gracze znaja metody na "niewidzialny FS" czyli taki którego nie widać na Falandze Czujników ). Większość walk i wojen rozstrzyga się w nocy, bądź - w trakcie roku szkolnego i akademickiego - przed południem. Wielu graczy sprawdza też stan gry w środku nocy, nad ranem, w trakcie przerwy w zajęciach szkolnych lub w pracy. Rodzice i partnerzy graczy OGame podkreślają, że sukces w grze staje się priorytetem przewyższającym wydarzenia życia codziennego.

Osiągnięcie dobrej pozycji w grze wymaga wielu miesięcy pracy. Dlatego im dłużej trwa obecność gracza na OGame, tym trudniej jest zakończyć grę. Opuszczenie gry utrudnia sposób usuwania konta gracza. Konto w OGame zostaje usunięte dopiero po 7 dniach od decyzji gracza, a przez ten czas może on odwołać swoją decyzję.

>